Kérdéses, hogy a Nintendo mikor fogja elkaszálni a rajongói projektet, Super Mario Odyssey: remaket, mivel ők igencsak hajlamosak a cease & desist parancs kiadására (magyarul: tessék leállni a projekttel, vagy jön a jogi eljárás…).
Szóval Kaze Emanuar, egy modder mostanában azzal tölti az idejét, hogy remake-et készítsen a Nintendo Switchre megjelent Super Mario Odyssey-ből… a Super Mario 64-ben! A Super Mario 64 1996-ban a 3D-s platformerek egyik forradalmár játéka volt: a Nintendo 64 nyitócímeinek egyike ugyanis az addig két dimenzióban mászkáló olasz vízvezeték-szerelőt három dimenzióba ültette át, sőt, itt debütált Mario hangja is – Charles Martinet azóta is ezt a szerepet tölti be (de más Mario-univerzumbeli karaktert is ő szólaltat meg). Komoly játék volt a maga idejében: a nyílt világú megközelítésű játék bár egy picit elavultnak tűnik már, két évtizeddel ezelőtt bizony nagyon nagy húzás volt Shigeru Miyamotoék részéről!
Na, ebben a játékban kerül újragondolásra a „Mario-odüsszeia”, ráadásul úgy, hogy az összes sapkás mozdulat is bekerül a játékból: így hozzávághatjuk a sapkánkat egy ellenfélhez, hogy átvegyük egy kis ideig felettük az irányítást. Elképesztő, hogy egy, már jó huszonhárom éves játék (a Super Mario 64 ugyanis Japánban 1996. június 23-án jött ki) mennyire meg tudja állni a helyét még most is, leszámítva a grafikai képességeit. Egy bekezdéssel lejjebb két videó is látható a modder csatornájáról. Érdemes mind a kettőt végignézni – remek ötlet ez.
A Mario Odyssey 64 előtt tehát emeljük a kalapunkat, csak attól tartunk, hogy erre a Nintendo már ugrani fog – ha nem, akkor csak annyit kell mondanunk, hogy Kaze Emanuar több Mario 64 hacket készített már. Egyszerűen hihetetlen, hogy mi mindent ki tud hozni egy három (sőt, nemsokára már négy…) konzolgenerációval korábbi játékból. Na, essünk túl a kötelező befejező refrénen, amit ilyentájt szokás megejteni: az emberi kreativitás tényleg nem nagyon ismer határokat…
Forrás: PCGamer