Talán egy picit túlzottan is magabiztosak az id Software-nél, ha ennyire magabiztos kijelentést mertek tenni egy olyan technológiával, ami inkább a next-gen része lesz, hiszen PC-n sem nagyon elterjedt még, mert az NVidiától az RTX 2070 vagy az RTX 2080 az, ami ezt tudja mondjuk, míg a következő generációs Xbox és PlayStation esetében már megerősítésre került a real-time raytracing, a valós idejű sugárkövetés hardveres támogatása – a két konzol pedig 2020 végéig nem fog megjelenni.
Marty Stratton az id Software-től a lenti videóban megerősítette, hogy az id Tech 7, a korábban a Wolfenstein 3D-vel, Doommal és Quake-kel forradalmi dolgokat produkáló csapat legújabb engine-je támogatni fogja a valós idejű sugárkövetést, így a DOOM: Eternalban is jelen lesz ez a vizuális effekt. Ez még rendben is volna, de Stratton ezek után hozzátette, hogy „[a sugárkövetést] mindenki másnál jobban ki fogjuk vitelezni”, ami azért már-már kicsit túlzásnak tűnik…
A Bethesda esetében már hallottuk, hogy technikai megállapodást kötöttek az NVidiával, hogy a valós idejű sugárkövetést az id Tech 6-ot használó játékokba, így a Wolfenstein: Youngbloodba (ami szintén mikrotranzakciókkal fog rendelkezni…) is elhozhassák. Valószínűleg az id Tech 7 esetében is hasonlóan együttműködik a kiadó a GPU-gyártó céggel.
A DOOM Slayer (a 2016-os reboot főszereplőjét így hívják hivatalosan) amúgy november huszonkettedikén (pénteken) fog visszatérni, ugyanis ezen a napon fog a boltokba kerülni a DOOM: Eternal PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re, de már tudjuk, hogy az FPS a Google Stadián és a Nintendo Switchen is fel fog majd bukkanni, és mivel a csapat célja a „stabil teljesítmény mindegyik platformon”, nem lesz egyszerű dolguk, de az id Tech 6 nem volt gyenge engine, így lehet bennük azért bízni.
Nos, van még valaki, aki nem áll készen az év végi démonvadászatra? Addig még van öt hónap, lehet felkészülni.
Forrás: WCCFTech (https://wccftech.com/ray-tracing-coming-to-doom-eternal/)