TECH HÍREK – Az DeepMind mesterséges intelligencia kutatásának egyik Google AI-ja: az AlphaStar különböző meccseket fog majd lejátszani a Blizzard jó ismert RTS-ében.
AlphaStar, amely egy olyan AI szoftver, mely a StarCraft II-re van specializálva, az európai StarCraft II bajnokságának különböző meccsein vesz majd részt, ezzel a saját tanulási fázisait is erősítve.
Persze az, hogy még tanul, egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne lenne most már egyébként is egészen elképesztően fejlett. Még az idén történt, hogy a DeepMind két bajnokot is legyőzött, most pedig újabb StarCraft II mesterek „feje hullhat a porba”. Hogy a játszmát egy kicsit még izgalmasabbá tegyék, a mesterséges intelligencia most anonim módon fog játszani, tehát nem fogják tudni előre az emberi játékosok, hogy a géppel állnak szemben. Az eredményeket ugyanolyan módon tüntetik majd fel, mint az emberek esetében, hogy az ellenfeleik ne fogjanak gyanút. A hivatalos weboldalon a Blizzard szerint erre a titokra „tudományos teszteredmények érdekében” van szükség, így még a közönség sem tudja majd meccs közben, hogy az AlphaStar irányítja az egyik ellenfelet.
A titkok megőrzésének érdekében a mérkőzés rendezői különféle óvintézkedéseket is tettek, nem publikus még az sem, hogy az AlphaStar Google AI-ja milyen bajnokságokon vesz részt. Ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy az AlphaStar ne nyerne ismét, már csak azért sem, mert állítólag oly mértékű tapasztalata van már, amely többszáz évnyi StarCraft II-es játékélménynek felel meg.
A StarCraft II retrotesztjét itt olvashatjátok…
Forrás: 3djuegos