TESZT – Kiegészítőt kapott a tavaly novemberben megjelent Warhammer 40K: Mechanicus, ami egy körökre osztott stratégia. Hasonlóan az XCOM: Enemy Withinhez, itt is az alapjátékba bővül be a Heretek, ami egy szemponton bukott el, de ott sokat.
Az elején kapásból kimondom, hogy ha az alapjátékot a kedves olvasó végigjátszotta már, emiatt ne tegye, ugyanis nem biztos, hogy megéri. A korrekt alapjátékot ugyanis kellőképpen a Heretek nem volt képes úgy kiterjeszteni, hogy hosszú távon maradandó legyen, sőt, kimondom, az alapjátékban kellett volna alapból lennie.
Hadsereg
A Heretek kiegészítőben (itt most csak erről van szó, nem az alapjátékról) a fő ellenségünk egy renegát AdMech hadsereg lesz, amit Epsilus Dammek-Yoth vezet – a harcokat mind a Caestus Metallicanon fogjuk látni, ami az Ark Mechanicus főhadiszállásunk. Most először láthatjuk belülről az Arkot, úgyhogy ez jó dolog, viszont probléma pro primo: mindössze néhány döntésünk, illetve kibővített dialógusunk lesz a kiegészítő (jó, ezt inkább nem használom tovább, DLC lesz az – kiegészítőnek ott a The Witcher 3: Wild Hunthoz a Blood & Wine például) során. Az előbbi abban segíthet, hogy a küldetések elején (ezek számára később még vissza fogok térni) néhány ellenfelünk halott lesz, esetleg a kezdőpontunk helyszínét változtathatja meg. Persze ez így önmagában nem fog csak úgy menni, hogy szépen felpakoljuk a játékot és a főmenüből kiválasztjuk a Hereteket. Nem. Végig kell szépen tolni az egész Mechanicust, de legalább most testre szabhatjuk a nehézségi szintet (kezdő Blackstone mennyiségtől kezdve az ellenfelek HP módosításán át az extra ellenfelek számáig – közel két tucatnyi pontból áll a lista).
A Heretek egy új alosztállyal is bővít – a Xenarite-tal, akik földönkívüli, vagy Xenos technológiával kokettáló AdMech lények (HP-fókusszal – ezzel lényegében tankok, mert jóformán minden módon csak a HP-t növelik, úgyhogy ha eddig könnyű volt a Mechanicus, velük még inkább az lesz – lol… amúgy egyes támadásaik során megsebezhetik magukat, de ismételten a tank jelzőt alkalmaznám rájuk), de ők nem gonoszak. Nos, és vannak Xenarite-os tárgyak, amiket meg mások is használhatnak, így meg úgy en bloc a történet hitelességét ki lehet hajítani az ablakon, hogy az a fizika törvényei révén két és fél másodperccel később puffanjon egyet 30 méterrel lejjebb.
Ha esetleg mégis a végigjátszás mellett döntünk az imént említett tényezők ellenére, akkor érdemes lesz az itt-ott felbukkanó bugokra felkészülni, így például a beépített screenshot gomb használata gondot okozhat. Lenyomjuk az F12-t, és abban a módban marad a játék addig, amíg le nem nyomjuk még egyszer. Ilyenkor általában meg lehet kérdőjelezni, hogy mennyi időt szántak a kedves fejlesztők (Bulwark Studios néven futnak) a Heretekre, ami így khm… nem éppen kiemelkedő pontszámra érdemes.
Rövid!
A DLC játékba építése miatt pedig azt kell mondanom, hogy csak és kizárólag azon játékosoknak tudom ajánlani a Hereteket, akik eddig teljes mértékben kihagyták a Warhammer 40.000: Mechanicust, ami PC-n, Macen és Linuxon érhető jelen pillanatban el. Nekik így az alapjátékkal együtt azt mondanám, hogy kalandra fel, az XCOM-féle stratégiázással igencsak korrekt játékot kapnak, és az alapjáték így kb. egy nyolcast kapna nálam. De a DLC maga, nos, arra egy hatfelet tudok adni. Tartalmilag ugyanis nagyon kevés, és Probléma pro secundo: ÖT KÜLDETÉS. ÖT. ÖT!!! (újabb csattanás az aszfalton három másodperccel később)
Rövid! Nagyon rövid! Van egy kis felvezetése a szöveges alapú kalandjátékos stílusával, ahol a döntéseink ugye módosítanak egyet s mást, de hiába a tech-priestek hada, hiába a Firaxis XCOM: Enemy Within stílusának másolata, ez így önmagában kevés. Az ellenfelek között van pár új, igen, de csak legyinteni lehet. Egy jó Gauss fegyóval ki lehet iktatni őket.
Ismétlés
A gépi harcok (amik akár AdMech vs. AdMech is lehetnek) mennyisége és minősége nem javallott önmagában tehát, így csak újoncoknak javallott a Warhammer 40K stratégiájának bevétele, máskülönben gyakori ismétlésben lesz része a stratégáknak. Úgyhogy azt mondanám, hogy ezt a nyolc és fél eurót (harmincadika után meg tíz lesz – ja, hogy itt nincs direkt dollár-euró módosítás, hogy ne fizessünk többet, mint az amerikaiak?) költsük valami másra, vagy várjunk, amíg a Bulwark Studios nem bővíti tovább a Warhammer 40,000: Mechanicust. A Sicarian Infiltratorok és a Ruststalkerek mint új troopok nem elegendőek a háború fenntartásához. Ezért én el nem kértem volna jó 2800 pezetát.
-V-
Pro:
+ Ark Mechanicus
+ Xenarite, Sicarian Infiltrator, Ruststalker
+ Testre szabható nehézség
Kontra:
– Rövid
– Picit bugos
– Újabb végigjátszást igényel
Kiadó: Kasedo Games
Fejlesztő: Bulwark Studios
Stílus: körökre osztott stratégia
Megjelenés: 2019. július 23.
Warhammer 40,000: Mechanicus - Heretek
Játékmenet - 2.7
Grafika - 6.8
Történet - 7.4
Zene/Audio - 7.6
Hangulat - 7.5
6.4
KORREKT
Önmagában gépiesen kevés.