A már az Xbox Game Studios kötelékébe tartozó Obsidian Entertainment nem követi mások példáját (csak néhány stúdió, amiről ilyesmi felmerült már: Epic Games, Treyarch, NetherRealm Studios, Naughty Dog, Rockstar Games…).
„Az Obsidian nem egy olyan stúdió, ami crunchot (kemény túlórázós időszakot) használ. Ez az egyike azon dolgoknak, ami az embereket sokáig itt tartja. Már nagyon régóta nem nagyon volt túlórázás vagy erőltetett halálmenet, vagy bármi ilyesmi a stúdióban már. Én legalábbis ilyesmire nem emlékszem! Ez az egyik olyan dolog, ami mellett igazán elköteleztük magunkat. Inkább kivágunk valamit [a játékunkból] ahelyett, hogy megpróbálnánk, hogy az embere[in]k az iparon kívül ne rendelkezzenek élettel,” mondta a PCGamesN-nek Brian Hines, az Xbox One mellett PlayStation 4-re, PC-re, sőt, Nintendo Switchre is készülő The Outer Worlds senior tervezője.
Hines elismerte, hogy az Obsidian Entertainment stábja néha fel lett kérve arra, hogy „kb. egy hétig” túlórázzon egy közelgő határidő miatt, de kihangsúlyozta azt emellett, hogy ez mindig is csak egy kérés volt, és a fejlesztők elutasíthatták a kérést, ha nem akartak volna túlórázni.
Úgyhogy a túlórázást érdemes lenne lassan elfelejteni – nem jó az, ha nincsen egy szabadnap sem, miközben napi 12-14 (vagy akár még több…) órát beleölünk valamibe, ami nem is biztos, hogy kellőképp megfizeti, vagy értékeli a munkásságunkat.
Szerencsére több stúdió is fellépett már az erős túlórázás ellen – például a Nintendo és a Bungie is inkább nyíltan elhalasztja a termékeit, hogy elkerülje a túlórázást, amivel biztosan javítja a csapaton belüli hangulatot. A Respawn Entertainment is inkább lassabban bővítgeti a battle royale Apex Legendset, hogy az ott dolgozók életminősége jó legyen. A Playground Games és a Digital Extremes is inkább vonakodik a túlórázástól.
Mivel az Obsidian a Microsoft alatt van már (és így egy nagyobb stúdiócsapat része lett), talán már soha nem is lesz szükségük a túlórázásra.
Forrás: Gamesindustry