Felhőben gondolkodik a Square Enix, a Nintendo pedig nem

Két japán cég jövőbeli gondolataiba is betekintést nyerhettünk.

Yosuke Matsuda, a Square Enix elnöke egy terjedelmes újévi levelet közölt, amiben a cég terveit is olvashatjuk. Ezt közöljük lefordítva: „Játékfejlesztői szempontból olyan játékélmények megalkotására törekszünk, amik csak a felhőben lesznek lehetségesek. Ez alatt alapból a felhőben futó (felhő-natív), vagy felhőcentrikus játékok fejlesztésére gondolunk. Ahhoz, hogy tömegesen felkapott legyen a felhőből streamelés, nem csak terjesztési szempontból van szükség innovációra, hanem a játékélmények tekintetében is. Úgy hisszük, hogy az új játékélmények (amiket lehetetlen hagyományos konzolokon megvalósítani) jelentősen erősíthetik a felhő alapú játék elfogadtatását. Már haladnak a felhő-natív, vagy felhőcentrikus címek fejlesztései, és új játékélmények létrehozásán is dolgozunk. Természetesen rengeteg kihívás áll előttünk, beleértve a technológiai akadályokat, amiket le kell küzdenünk, továbbá a telekommunikációs költségekkel is bajok vannak, viszont nincs kétségünk afelől, hogy miközben belépünk az 5G korszakába, a felhő alapú játék hatalmas trend lesz a következő öt év során, és kulcsfontosságú szerepe lesz annak, hogy a stratégiáink rugalmasan alkalmazkodjanak majd ehhez a trendhez. Továbbra is új fejlesztésekkel akarunk foglalkozni, és ki akarjuk aknázni a felhő alapú játékot, hogy innovatív módon növekedhessünk,” írta Matsuda.

A másik cég, ami valamelyest beszélt a rövidtávú terveiről, az a Nintendo. A nagy N elnöke, Shuntaro Furukawa a japán Nikkeinek elmondta, hogy szerinte a felhőnek még jó egy évtized is kellhet, mielőtt mainstream technológia lesz belőle: „Lehetséges, hogy tíz év múlva a felhő alapú játék felkelti a közönség figyelmét, de jelenleg nem hiszem, hogy a helyi, [játékra szánt] hardver megszűnne. Hosszú az út, mielőtt igazán meglátjuk a végeredményt. Emiatt értelmetlen kizárólag olyan játékmódszerekre koncentrálni, ami csak helyi, dedikált hardveren lenne elérhető. Amint a közönséged azt kezdi mondani, hogy más konzolokon, vagy inkább okostelefonokon játszana, neked befellegzett.

Nem szeretném, hogy a közönség félreértené ezt: nem fordítunk hátat az új technológiáknak – folyamatosan kutatunk és fejlesztünk! A hardverfejlesztő csapataink több féle új technológiával kísérleteznek, és a szoftverfejlesztőinkkel ezekről mindig konzultálnak. Ha úgy határoznak, hogy egy technológia felhasználható lenne egy játékban, akkor bevetik azt. Nem fogjuk ezt az alapvető megközelítésünket módosítani.

De az AR-ről (augmentált, kiterjesztett valóságról) kimondhatom, hogy érdeklődünk iránta. Jelenleg kutatásokat végzünk, hogy milyen érdekes módokon tudnánk használni ezt.”

Matsuda is beszélt az AR-ről, sőt, az XR-ről (ami a virtuális valóságot és a kiterjesztettet egyaránt magába foglalja – ez az extended reality kifejezés rövidítése) is: „Ahogy a világ az új eszközök (mint például az AR-szemüvegek) megjelenésére vár, folytatjuk a kutatási és fejlesztési (R&D) munkánkat az XR-rel és más technológiákkal kapcsolatban. Úgy hisszük, hogy az erőfeszítéseink eredményeit pár projektben akár már idén is bemutathatjuk.” Ha ez nem volna meglepő, akkor a blockchain, magyarul blokklánc az lesz: „Eközben a blokkláncot használó játékok már nem kezdetleges állapotúak, és egyre jelentősebb mértékben vannak jelen. Ahelyett, hogy spekulatív befektetés lehetőségeként kezeljük a blokklánc alapú játékot, úgy gondoljuk, hogy a növekedés kulcsa lehet az, hogy megvizsgáljuk, hogy képes-e ez a technológia valami újat elhozni a fogyasztóink játékélményeibe.” Egy blokklánc alapú játék nem rendelkezik úgymond központtal. A részei (textúrák, hangeffektek, stb.) a játékosok között kerül megosztásra. Ezeken felül saját tokennel rendelkezik, vagy egy már létező tokent alkalmaz (pl. Ether az Ethereum esetében, és itt már a bitcoin irányában is lehet gondolkodni).

Úgyhogy a Square Enix erősen kísérleti irányt vesz fel, míg a Nintendo próbál a földön maradni…

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu