Végre nem külön DLC formájában lesznek elérhetőek a játékok soundtrackjei a Steamen …
Biztosan megtörtént már mindenkivel, hogy a Steamet böngészve találtunk egy játékot, ami magában nem tetszett, ám a soundtrackje magával ragadott. Itt lépett közbe Gabe Newell: eddig úgy működött, hogy a soundtracket DLC-ként listázták a Valve digitális platformján. Azaz: ha nincs meg a játék, akkor nem lehet megvenni a DLC-t, így a soundtracket az adott játék birtoklása nélkül nem volt lehetőségünk megvásárolni! Nos, és még fel is kellett telepíteni a játékot a soundtrack letöltéséhez! Erre lehet mondani, hogy felesleges sávszélesség- és időpazarlás az egész… (És akkor még nem mentünk abba bele, hogy a letöltés után vagy magunktól kell megkeresni a dallamokat, vagy a Steam-könyvtárunkban a játék tulajdonságainak menüjéből a DLC fül alatt muszáj keresgélni!)
Mivel már maga a Valve is látta, hogy azért ez nem éppen jó rendszer (főleg azoknak, akiknek adatforgalmi korláttal rendelkező internetkapcsolatuk van…), bejelentette, hogy az új soundtrack-megjelenések esetében barátibb megoldást alkalmaznak. Így már a játéktól függetlenül is beszerezhetjük a soundtracket a Steamről, és a letöltés esetében sincs ott az árukapcsolás, azaz nem muszáj a játékot is letölteni a soundtrack mellé. Az új Steam könyvtárból közvetlenül is kezelhetjük a játékok zenéit, és onnan is sokkal könnyebben elérhetjük azt. Létrehozhatunk egy zenei könyvtárat, ahol az összes soundtrack elérhető lesz, így elkülönülnek a muzsikák a DLC-ktől, játékoktól. A fejlesztők pedig a steamcmd használata nélkül, a partneri oldalon keresztül is feltölthetik a soundtrackeket, így nem csak a fogyasztói oldalon javul, hanem a tartalomszolgáltatási térfél is könnyebben teheti meg a feltöltést, megosztást. Az pedig már csak plusz számukra, hogy az alapjáték elérhetősége nélkül is értékesíthetnek soundtrackeket. (Azért az még szép lesz, ha egy, már el nem érhető játék esetében kerül fel a zenei tartalom…)
A különálló soundtrackek MP3 formátumban érhetők el, de akár FLAC vagy WAV file-ok formájában is értékesítésre kerülhetnek akár „hozzá köthető tartalmakkal” is, így az album képei, vagy a dalokhoz írt rövid megjegyzések is pluszban ott lehetnek. Az új kezelőfelület révén akár a Steamen belül is hallgathatjuk a zenéket.
Még kell egy kis idő, amíg a fejlesztők áthegesztik a soundtrackeket DLC-ből különálló tartalmakká, de a Valve biztosított egy eszközt, amivel automatizálható a folyamat, és a cég szerint az újdonságok széleskörű rajtja január 20-án lesz esedékes egy vásár keretein belül. Most vagy egy soundtrack akció lesz két hét múlva, vagy a kínai új évhez köthető leárazásra készülhetünk (a kínai új év első napja január 25-ére esik).
S ha már szóba került Kína… a Valve decemberi hardveres, szoftveres felmérése szerint (egy klikkel rendszerinformációt gyűjt a gépünkről a Valve – oprendszer, processzor, memória, videókártya, használt nyelv, szabad hely a merevlemezeinken, SSD-nken, ilyesmi – és ez nem kötelező, ha nem akarunk részt venni benne, simán bezárhatjuk a felugró ablakot) a Steam leginkább használt nyelve már nem az angol, ami eddig 30-40% közötti arányban volt jelen. 2019 végére az egyszerűsített (mandarin) kínai nyelv lépett az élre a 37,8%-os részesedésével. Ez 14,4%-os növekedés az egy hónappal korábbi adathoz képest, és emiatt az angol nyelvű felhasználók száma 30,4%-ra csökkent. Persze ez nem olyan biztos: még 2018 áprilisában volt egy olyan hiba, ami révén az ázsiai internetkávézókban internetezők egy PC-n többször is kitölthették a kérdőívet, ami eltorzította a valós adatokat. Ezt a Valve akkor ki is javította. Az AMD-nél dolgozó Scott Herkelman szerint a Valve felmérése nem reprezentatív: ebből nem tudjuk az AMD és az Intel piaci részesedését felvázolni.
De mégis mi állhat a hirtelen kínai előre törés mögött? Nos, az országban ugyebár kötelező, hogy licenccel rendelkezzenek a játékok, mert anélkül nem léphetnek az ottani piacra. Csakhogy a licencek osztogatása lényegében befagyott, ám a Steam valahogy kivétel maradt. És hová regisztráltak a kínai játékosok? A Valve platformjára. (És emiatt is van az, hogy kínai játékok is felkerülnek a toplistára: Chinese Parents, Scroll of Taiwu, Sands of Salzaar…)
Úgyhogy a Steam igyekszik továbbra is komolyabb fejlesztésekkel élni.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!