Nincsen semmi probléma, csak szokatlan bővítésbe kezd Gabe Newell cége, a Valve…
A Valve álláshirdetései között több érdekességet is látunk. Közgazdászt, statisztikust, és pszichológust is keresnek, hogy az ő szaktudásukkal jobban megformálhassák a játékmenetet olyan játékokhoz, amiket a Valve még be sem jelentett. A Valve többet szeretne tudni az emberi viselkedésről és arról, hogy mi motiválja az embereket a cselekedeteikre. Azaz tudni akarják, hogy mit miért teszünk, és mi a befolyásoló tényező a döntéseink mögött.
A jelentkező pszichológusoknak diplomásnak kell lenniük, de ez még nem elegendő: ezen felül legalább négy év tapasztalat is kellene a kísérleti tervek és kutatások területén, ugyanis releváns tudással kellene rendelkezniük az emberi viselkedésről. A Valve így óhajtaná formálni a játékmenetet és a fogyasztói élményeket. A cég szerint a játéktervezők valamilyen mértékben kísérleti pszichológusok is. Még megemlítik az új hardveres technológiával kapcsolatos kutatásokat is.
A tavalyi Game Developers Conference-en (GDC-n) Mike Ambinder, a Valve fő kísérletező pszichológusa spekulatív technológiákról beszélt. Erre egy példa az agy-számítógép összeköttetés. Ez kínaiul hangzik, úgyhogy kifejtjük: az egér, a billentyűzet, vagy a kontroller helyett idegi jelekkel irányíthatnánk a játékokat, hogy így gyorsabban megtörténjen az általunk kért cselekedet (pl. fegyvert szeretnénk cserélni), plusz így másmilyen játékélmények várnának ránk, és ezek a mi állapotunkhoz igazodnának.
A Valve azért keres egy statisztikust, hogy végignézze a neki biztosított adatokat, hogy aztán abból „olyan statisztikai modelleket készítsen, ami a Valve termékeiben mutatott múltbéli viselkedést megmagyarázná, és a jövőbeli viselkedést előre tudná jelezni”. A közgazdász feladata is egyértelmű: „olyan gazdasági modellek létrehozása, amik azonosítanák, mik vezetnek szórakoztató és jutalmazó élményekhez a játékokban és a Steamen egyaránt”.
Összesen tizennégy ilyen álláshirdetése van Gabe Newell cégének. Még nem is említettük a szoftvermérnököt, akitől eSportos tapasztalatot várnának, vagy a két írói posztot… de ez nem tűnik valami egyszerű tapogatózásnak, sőt. Úgy tűnik, hogy a Valve erősen futurisztikus tervekkel rendelkezik. Ez pedig megmagyarázná, hogy a Half-Life: Alyx miért is VR-játék.
Visszatérés a játékokba, de sokkal komolyabb szinten, mint hittük volna.
Forrás: VG247
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!