Jenny Esson elhunytával a játékipar elvesztett egy olyan embert, akinek még lett volna dolga.
Esson egy mentális egészséggel foglalkozó profi konzultáns volt, aki nagy mértékben hozzájárult a már az Xbox Game Studios kötelékébe tartozó Ninja Theory játékának, a Hellblade: Senua’s Sacrifice-nak a sikerében – ez a játék ugyanis egy mentális betegség, a pszichózis témájára építkezett nagy sikerrel. (Elvégre az, hogy ennek a játéknak lesz egy folytatása, sikeresnek nevezhető.)
Esson szervezetét sajnos a koronavírus győzte le, így lassan a játékiparba is komolyabban begyűrűzik a COVID-19 (azon túl, hogy több stúdió is átállt az otthoni munkára – erre példa a CD Projekt RED is). A negyvenöt évesen elhunyt tanácsadóról a Ninja Theory is megemlékezett a Twitteren: „Elszomorított bennünket Jenny Esson, a Hellblade egyik közreműködőjének és barátunknak halála. Jen az egyik tapasztalt partnerünk volt, de egyben egy napsugár is; megtanított minket a remény erejére a nehéz idők során is. Jen azt mondta nekünk, hogy ezt a jelenetet nagyon szerette. Az ő története tovább fog élni Senuáéban,” írta a korábban a DmC: Devil May Cry-t is fejlesztő stúdió.
Még 2017-ben azt mondta Esson a Gamesindustry-nak, hogy számára nagy privilégium volt a Hellblade: Senua’s Sacrifice-on dolgozni, mert így a fejlesztési folyamatokban az ő szemszögét is figyelembe vette a stúdió. „Számomra nagyon fontos volt, hogy közreműködhettem, és fejleszthettem Senua karakterét, és igazi kiváltság volt az, hogy elmondhattam az én szemszögemből, hogy mit látok és hallok. Eléggé kemény témák vannak benn [a játékban], és ezekkel őszintén megbirkóztunk,” mondta közel két és fél éve Esson.
Valószínűsíthető, hogy a pár hónapja bejelentett, de részletesebben még nem bemutatott Senua’s Saga: Hellblade II-ben is valamilyen módon közreműködött volna, de ez már sajnos nem fog megtörténni – a játék, ami Xbox Series X-re és PC-re biztosan készül, valamennyire biztosan meg fog változni a „veszteség miatt”. Nyugodjék békében.
Forrás: PSL