Az eddig emlegetett RDNA 2 mellett újabb lehetőségekkel is jöhet az év végén a PlayStation 5 (vagy pontosabban annak GPU-ja).
Tidux, egy ipari bennfentes azt írta a Twitteren, hogy a PlayStation 5 az összes RDNA 2-es funkciót támogatja, így VRS is lesz a next-gen Sony konzolban. Ami meglepőbb, hogy lesznek platform-exkluzív grafikai lehetőségek, sőt, a PlayStation 5 RDNA 3-ból is itt-ott meríteni fog, amit ugye az AMD hozott össze a cégnek. (Ahogy a processzort is; csakúgy mint a Microsoft esetében.)
Az RDNA a Radeon DNA rövidítése. Ez egy AMD-s GPU mikroarchitektúrát (és utasításkészletet) takar, és mivel a next-gen konzolok is a három betűs cég technológiájára építenek, mind a PlayStation 5, mind az Xbox Series X (és talán a még be nem jelentett, de már pletykált Xbox Series S is?) is RDNA 2-alapokra építkezik. Az RDNA 2 egyik legnagyobb újítása a VRS lesz, angolul Variable Rate Shading, magyarul kb. váltakozó rátájú árnyalás, ami a renderelés teljesítményét és minőségét megnöveli úgy, hogy a képkocka eltérő területein másmilyen árnyalás van.
Ezzel egy 4K felbontású játék esetében lehetnek olyan részek, ahol nincs szükség erre a felbontásra (pl. egy versenyzős játék esetében a pálya menti tereptárgyak, amiket az elmosás, a motion blur miatt amúgy sem látnánk olyan jól), ezzel pedig a GPU felszabaduló teljesítményét másra is fel lehetne használni. Ez az egész a PlayStation 5 állítólagos teljesítményhatékonyságával komoly eredményeket hozhat a mesterséges intelligencia, a renderelés, vagy a textúrák betöltésében.
Az RDNA 3 viszont még a kanyarban sincs a PC-seknek, így nem tudjuk, hogy az mit is hozhat el nekünk, de talán joggal várhatunk nagyobb teljesítményt és sebességet – ha igaz ez a PlayStation 5 RDNA 3 pletyka, reméljük, hogy a Sony beszélni fog erről is (és hamarosan erre sort kell kerítenie a cégnek, mert a PlayStation 5-öt be kellene mutatni a közönségnek, és a Microsoft mélyebben is elmerül majd az Xbox Series X-ben heteken belül).
Forrás: PSU