A Dying Light 2 talán nem véletlenül nem rendelkezik még megközelítőleg sem megjelenési dátummal. Állítólag talán azért, mert kísérlet folyik a felvásárlásukra?
Egy lengyel weboldal, a PolskieGamedev.pl, ami egy megbízható forrásnak tűnik a lengyel fejlesztőkkel kapcsolatos hírek esetében, azt mondja, hogy a Dying Light 2 fejlesztése szétszórt, és egy névtelen Techland-fejlesztő szerint a játék története és mechanikái folyamatosan változnak, emiatt pedig nem nagyon haladnak a fejlesztéssel. Először a történetre, aztán a játékmenetre kellett koncentrálniuk, ami miatt a stúdió morálja rekord mértékben csökken, és a vezetőségnek fogalma sincs arról, hogy mit csinál, és a szervezettség hiánya az anonim illető szerint kínos. Míg más stúdiók egy évvel a játékuk megjelenése előtt már a bugfixálásra koncentrálnak, nekik még a vertical slice sem, ami játékfejlesztői szlengben a játék rövid koncepcióját, mondhatni csontvázát takarja.
Az egyik fő indok emögött állítólag a vezető író (Chris Avellone) és a kreatív rendező (Adrian Ciszewski) közötti konfliktusokból ered. Avellone egy összetett, több rétegű RPG-stílusú sztorit szeretne, de ez nem nagyon klappol össze azzal, amit a Techland szeretne csinálni. Avellone pedig letagadja az egészet: ő szeret a játékon dolgozni, és kedveli a Techlanddel való együttműködést, és bár több dolgot is megváltoztattak a fejlesztés során, szerinte ez az alkotási folyamatban normálisnak mondható. Állítólag Ciszewski bele akart nyúlni a történetbe, és a játék folyamatos módosítgatása sok munkával járt – egyes fejlesztőknek többször is reggel kilenctől este tízig tartó munkanapja volt. Ciszewski elképzelése (a kísérletezésből fakadó tervezés) nem nagyon segít: minden egyes „végső döntést” megváltoztatott, és amikor a fejlesztők azt hiszik, hogy készen vannak a munkával, jön a csavar, ami miatt sosem érik el a célvonalat, ettől pedig kiégnek.
A Dying Light 2 „crunch” (az erőltetett menet) miatt a Techland csapatának kb. 17%-át elvesztette: a 300 fős stúdióból ha 50-en távoznak, az súlyosnak nevezhető arány. A távozók között van például Pawel Rohleder (az ex-technikai főnök, aki korábban a Chrome engine alkotója volt) is. De ha ez nem lenne elég, akkor hozzátennénk a lengyel site végső csapásként felhozza, hogy a Techlandet állítólag a Microsoft fel akarja vásárolni, hogy a lengyelek csatlakozzanak az elég gyorsan bővülő Xbox Game Studios-famíliához.
Erre a Techland reagált is: Ola Sondej, a cég PR-osa a Twitteren elutasítja a Microsoftos pletykákat, de a stúdió a WCCFTechnek egy kicsit bővebb közleménnyel is reagált. Ebben azt írják, hogy a Techland csapatként dolgozik és fejlődik, és büszkék arra, hogy sok alkalmazottjuk évek óta ott végzi a munkáját, de az említett cikkben több vélemény is felbukkan az alkalmazottjaiktól és a névtelen forrásoktól, s mivel számukra mindegyik vélemény számít, erre reagálnak a Dying Light 2 az év elején (a halasztáskor) újratervezett belső menetrend szerint tartja a tempót, és a Techland független marad. Jelenleg nincsenek tárgyalások a stúdió felvásárlásáról.
Ehhez sokat nem lehet hozzáfűzni: zavaros a helyzet, és ezen nem sokat segít az, hogy a Dying Light 2 cross-gen játék lesz: a PlayStation 5, Xbox Series X, PC trió mellett ugyanis a PlayStation 4 és az Xbox One is megkapja a játékot… valamikor.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!