Az Ebb Software játékának, a Scorn inspirációja elég erősen nyilvánvaló. Mégis ez volt talán az Inside Xbox stream egyik legkellemesebb meglepetése.
A fejlesztők bejelentették, hogy az eddig Steamre tervezett Scorn már Xbox Series X-re is készül, és a konzol megjelenési időszakában napvilágot is fog látni ez a belső nézetes horrorjáték. A Scorn konzolos verziója csak az Xbox Series X-en lesz elérhető. Az Ebb Software szerint a játék hitelessége, illetve az, hogy a koncepció során képesek voltak magát a projektet fejleszteni, kiemelkedően nagy fontosságú volt. A Microsofttal való lepacsizás előtt biztosra mentek abban, hogy a redmondiaknak ne legyen befolyásuk a játék koncepciójára és annak fejlesztési folyamataira. Szerintük a Microsoft egészen együttműködő volt – csak az exkluzivitás érdekelte őket. Az Ebb Software úgy véli, hogy a Scorn ebből csak hasznot húzhat, és a marketingben is kedvező helyzetben lesz a játékuk.
A Scorn egy rémálomszerű univerzumban játszódik „furcsa formákkal és komor kárpittal” (ezt írják a Steamen!). Egy egyszerű terv köré tervezték meg: úgy érezzük magunkat, mintha hirtelen ebbe a világba lettünk volna bedobva. A mélyvíz érzést eltalálták! Nem lesz lineáris, ha a világ egymásba kapcsolódó régióinak felfedezéséről lesz szó. A taszító környezet a játék karakterisztikájaként szolgál. (És beválik neki. Nem úgy mint az Agony esetében.)
Mindegyik helyszínnek megvannak a saját témái/történetei, puzzle-i és karakterei, és ezek elengedhetetlenek egy összefüggő világ megalkotásában. Új területeket nyithatunk meg, amivel új képességeket és fegyvereket is kapunk. Ezekkel pedig talán megérthetjük, hogy mi a fene is történik körülöttünk. És nem lesznek jelenetek! Mindent a játékon belül mesél el a Scorn, ami kegyetlenül megbüntet, ha valami fontosat kihagyunk/nem veszünk észre. Mindennek oka és célja van, de ezeket nekünk kell felfedezni. A tárgyakat a kezeinkkel ragadjuk majd meg (csak aztán ne legyen olyan béna a végeredmény mint anno a Jurassic Park: Trespasser esetében…) a jobb immerzió céljából. Az inventory-nkat és a lőszert pedig erősen figyelnünk kell, mert ezek jelentősen korlátozottak lesznek. Gondolkodnunk kell, hogy mikor harcolhatunk és mikor lenne érdemesebb elbújni, vagy elmenekülni.
De ami az egészet elviszi a hátán, az a játék vizualitása. H. R. Giger munkásságát játék formájában a két Dark Seed esetében láthattuk, de az már jó két évtizede volt. Most – bár sajnos ő már nem él – még jobban átélhetjük ezt a mesterien földönkívüli és gusztustalan kalandot. A megjelenés tehát valamikor az év végén lesz, vagy nem sokkal azután, így 2021 tavaszáig biztosan megjelenik a Scorn.
Forrás: Gematsu
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!