Két stúdió is elismerően beszélt a next-gen konzolokról.
A WCCFTech Gaijin Entertainment (War Thunder, Crossout, Cuisine Royale, Enlisted) vezérigazgatójával, Anton Yudintsevvel beszélgetett. Yudintsev azt mondja, hogy a fejlesztők még mindig erősen korlátozottak abban, hogy miről szabad beszélniük (pl. az SSD jelentősen felgyorsítja a játékba ugrást, ami már amúgy is gyors a most elérhető játékaikban), de emellett a több feldolgozásra szánt erő miatt is jobb lesz a következő generáció. Mindegyik platformnak megvan a saját előnye, és mind a kettő egészen erős, ami miatt új szintre emelik a játékélményt. Ha összevetjük a jelenlegi generációs hardvert (PlayStation 4, Xbox One) a következő generációéval (PlayStation 5, Xbox Series X), akkor hatalmas ugrást fogunk látni. A Gaijin játékairól azt mondta, hogy szerinte megvalósítható a next-gen frissítések, optimalizálás. Hozzátette, hogy az Enlisted, a free-to-play, második világháborús tematikájú MMO shooter (ami a második nyílt tesztelésnél tart) nagy eséllyel kihagyja az Xbox One-t, hogy az Xbox Series X-en legyen inkább elérhető (a PC mellett), mert a hardveres szükségleteik megnövekedtek a fejlesztés alatt.
Johannes Kuhlmann, a Deep Silver Fishalbs technológiai vezetője pedig az Eurogamernek azt mondta, hogy önmagában véve a TFLOP-szám (számításbeli teljesítmény) nem mond sokat (és ebben a PlayStation 5 elvileg elmarad az Xbox Series X-től). Már fut a stúdió játéka, az Inside Xboxon bejelentett Chorus, de először meg kell tanulniuk a hardver és a szoftver kezelését, hogy a lehető legjobban kihasználhassák a rendelkezésükre álló vasat. A TFLOP-os eltérés nem ér sokat, mert kell egy operációs rendszer vagy firmware hozzá – ha ezek pedig korlátoznak, akkor a szám magában semmit sem ér. Igaz, ők eddig főleg az Xbox Series X-re koncentráltak.
Kuhlmann azt is mondta, hogy elvárja, hogy a PlayStation 5-ben és az Xbox Series X-ben található SSD és a több RAM jelentősen csökkentse a pop-in-t, azaz azt, amikor a szemünk láttára tűnik fel a semmiből a háttérben egy tereptárgy (mondjuk egy hegy egy autós játékban). A GPU teljesítményével a háttérben levő fákat így ki lehet renderelni, és a betöltött tereptárgyak készen állnak a normális felbukkanásra, így a pop-in nem lesz annyira gyakori. A több memóriával pedig több ilyen dolgot tárolhatnak el, hogy még jobban redukálhassák az amúgy zavaró grafikai hátrányosságot. Mivel az ő játékuk, a Chorus egy űrhajós lövöldözés lesz (ami a kurrens-gen konzolok mellett a next-gen párosra, PC-re és Google Stadiára is készül egy 2021-es, előretekintő megjelenés időszakkal), az ő esetükben tényleg fontos, hogy csökkentsék az „orrunk előtt felbukkanó dolgok”-faktort.
A PlayStation 5 és az Xbox Series X is elvileg az év végén debütál. Ha a Chorus videója kimaradt volna, íme:
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!