PlayStation 5 3D hangzás: a Sony szerint forradalmi lesz

Állítólag a tér minden irányából (alul is, felül is) származhat a játékbeli hang a PlayStation 5 3D hangzás élményének köszönhetően.

A japán cég rendkívül fontosnak tartja a beleélés szempontjából a hangzást és a PS5-nél ez szerintük „változatos” és „kifinomult” élményeket tud majd biztosítani. A 3D-s hangegységnek köszönhetően a játékos tér minden irányából érzékelheti a hangokat, tehát az eddig 5.1-es, vagy 7.1-es hangzásvilág helyett például immár alulról, vagy felülről is hallható lesz. Gondoljuk csak bele: például, amikor egy Assassin’s Creedben, egy épület tetejéről lenézünk az utcán az alattunk hömpölygő tömegre, vagy a minket üldöző őrökre, akkor alulról származó hangforrásként érzékeljük az emberek hangosabb beszélgetését, kiáltozását.

A Sony konkrétan azt állítja, hogy a gyorsabb sebesség, a 3D hangzás és a haptikus visszacsatolás kombinációja olyan „újgenerációs élményeket” biztosíthat majd, amelyekre eddig nem volt lehetőség. A japán cég azt is ígéri, hogy ezeket az élményeket külsős és belsős stúdiók egyaránt alkalmazni fogják a játékaikban, ezeknek eredményét pedig „rövidesen” mi magunk is tapasztalni fogjuk. (Nyilván akkor, ha már megjelent a PS5.)

Mivel a generációváltás elején hatalmas grafikai ugrásra nem lehet számítani, így talán ilyen más téren (audio, játéktöltés stb.) jelentkező megoldásokkal kompenzálni tud a Sony azért, hogy vizuális téren eleinte nem fogjuk az állunkat kapkodni játék közben. Persze, valószínűleg az új grafikai megoldásokkal felvértezett címek sem váratnak sokat magukra, elég az Unreal Engine 5 tech demóját megnézni, hogy ebben reménykedhessünk.

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu