Hihetetlen, de mégis igaz: ha nem lett volna feltehetőleg Yves Guillemot fia, akkor ma az Assassin’s Creed talán teljesen máshogy festene.
Charles Randall korábban a mesterséges intelligenciával foglalkozó csapat vezetője volt a Ubisoftnál, és ő is dolgozott az első Assassin’s Creeden, ami PlayStation 3-on és Xbox 360-on 2007 novemberében, PC-n pedig 2008 áprilisában jelent meg. A Twitteren elmesélte, hogy ugye a játék fő küldetései mellett voltak mellékfeladatok is. Ezek eredetileg nem voltak az Assassin’s Creedben. A Ubisoft vezérigazgatójának fia (nem nevezte nevén a francia cég vezetőjét, de Yves Guillemotról kellene, hogy szó legyen…) kipróbálta a még fejlesztés alatt álló játékot, és unalmasnak találta azzal a kijelentéssel, hogy nem lehet benne semmit sem csinálni.
Ekkor Randall felettese azzal a kéréssel fordult hozzá, hogy mellékküldetéseket kell hozzáadni a játékhoz. Erre volt már tervük Patrice Désiletstől, az Assassin’s Creed alkotójától, de addig nem fejtette ezt ki az illető, amíg Randall bele nem egyezett. Erre a névtelen felettes időt adott neki gondolkodni, mielőtt Randall az asztalánál maximumra csavart zenével elaludt, nem véletlenül: mindössze 5 napjuk volt a mellékküldetések implementálására és bugtesztelésére! Miért? Mert ez a build szolgált végül a mesterlemezre írandó verzióként, azaz konkrétan a fejlesztés célegyenesében jött a váratlan fordulat.
Randall egy album után magához térve a felettését látta, aki a válaszra várt. Beleegyezett, de volt egy feltétele: 4-5 emberrel a Ubisoft Montreal Peck épületének fő konferenciatermében elzárták magukat – ide csak kártyával lehetett belépni, és csak nekik volt ekkor hozzáférésük. Mindenki odavitte a gépét a munkára, és a többire már nem emlékszik, de azt állítja, hogy jól haladtak: mindent megvalósítottak öt napon belül. Persze, volt azért bug (az egyik megakadályozta az X360-as verzióban a maximum 1000 pont elérését a gamer score-nál – akkor még a PlayStation 3 nem is rendelkezett trófeákkal, az csak 2008-ban jött).
Remélhetőleg az ősszel PlayStation 5-re, Xbox Series X-re, PC-re (Epic Games Store, Ubisoft Store), PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Google Stadiára érkező Assassin’s Creed: Valhallában a flyting-ot nem ilyen gyorsan rakták össze. A viking ritmikus szócsaták (kb. így lehet lefordítani a fogalmat…) történelmileg létező dolog volt Angliában is, és Ashraf Ismail, a játék rendezője a lenti Twitter videóban kifejtette, hogy ez a kultúrájuk része volt, így vétek lett volna kihagyni azt, ahogy Eivor, a karakterünk a megfelelő beszólást (vagy a megfelelő ritmusú választ) alkalmazva visszaszól a többieknek.
Viking rap battles, you say? @AshrafAIsmail will get you up to speed on how this all-new feature works in Assassin’s Creed Valhalla.#AssassinsCreed #ACFacts pic.twitter.com/WB9BEYO0yC
— Assassin’s Creed (@assassinscreed) May 22, 2020
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!