Az Ebb Software játéka nem vált át az Unreal Engine 5-re, állítja Ljubomir Peklar, a Scorn rendezője.
A WCCFTech-nek adott interjújában Peklar azt mondta az Unreal Engine 5 techdemójáról, hogy lenyűgözőnek tűnt, és mind a három platform (a PC mellett a PlayStation 5-re és az Xbox Series X-re gondol) képes lesz remekül alkalmazni az Epic Games új engine-jét. Hozzátette, hogy nem kell aggódnunk: az UE5 nem a leggyorsabb SSD és annak egyedi I/O rendszere köré tervezték. Szerinte kizárt, hogy az Epic Games a rendszer többi alkatrészével összevetve leglassabb komponensére koncentrálva tervezte meg a technológiáját. Ő a még az Xbox Series X SSD-jénél is lassabb tárhelyet (azaz átlagos sebességű SSD-t) és több memóriát választana, de ez a platform így jóval drágább lenne. Ezért tekinti legjobb megoldásnak azt, hogy ilyen egyedi SSD-k és I/O megoldások vannak a Sony és a Microsoft konzoljaiban.
Peklar felfedte, hogy a Scorn nem fogja támogatni a valós idejű sugárkövetést (real-time ray tracing). Arra figyelmeztette a fejlesztőket, hogy nem lenne célszerű például az RTX-et belekényszeríteni egy játékba, hanem játéktól függően kellene dönteni arról, hogy alkalmazzák-e vagy sem. A fejlesztők évek óta sugárkövetést használnak a statikus globális megvilágításért, de a valós idejű sugárkövetést áttörésnek tekinti: azt mondja, hogy egy jóval hasznosabb eszközként funkcionál majd a fejlesztőknek. Azt mondja, hogy a „kamu” sugárkövetéses megoldásoknak korlátjai vannak. A prezentáció jóval statikusabb, és ha adott szögekben használják az effekteket, az illúzióromboló hatást kelthet.
Szerinte csak a dicsfény miatt néha túlzottan kihasználják az új technológiákat, és ezért vannak olyan játékok, amikben például pár szoba teljesen tükröződéssel bíró felületekkel rendelkezik, vagy olyan helytelen megvilágítási megoldásokat használnak csak a technológiával való felvágás miatt. Szerinte a technológiának azt kellene szolgálnia, amit a fejlesztők el szeretnének érni, nem pedig fordítva. Épp ezért mondja, hogy rövid távon a fejlesztők projekttől függően fogják használni a valós idejű sugárkövetést.
A Scorn, ami eredetileg a John Wick film címe is lett volna (azért lett végül John Wick a cím, mert Keanu Reeves folyton elfelejtette az interjúkban és nyilatkozatokban…), valamikor az év végén érkezik PC-re és Xbox Series X-re. Xbox One verzió nem lesz.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!