A Naughty Dog játéka, a The Last of Us Part II több lehetőséget is kínál majd, hogy mindenki számára hozzáférhető élmény lehessen.
Emilia Schatz és Matthew Gallant, a játék két tervezője a The Verge-nek adott interjúban beszélt arról, hogy miért lesz több kisegítő funkció a játékosoknak. Például a kontroller gombkiosztásának testreszabhatósága, a hangi és képi segítő jelek, a harci rásegítés, vagy a navigációban és közlekedésben nyújtott segítség. Megnövelhetjük a kezelőfelület méretét, módosíthatunk a feliratokon, beállíthatjuk, hogy mindent felolvasson nekünk a játék (TTS), de akár a kiszögellések vagy tárgyak megtalálásában is hanggal segíthet a Naughty Dog játéka, a DualShock 4 tapipadjával zoomolhatunk a képernyőn, vagy akár magas kontrasztot is alkalmazhatunk, amivel az ellenfelek vörös, míg a bajtársaink kék színűek lesznek a világosszürke világban.
Gallant szerint ezeket a funkciókat már a játék fejlesztésének kezdete óta tervezték, és jelentős technikai erőforrásokra volt szükség például a magas kontrasztot alkalmazó megjelenítési mód, a gombkiosztás módosításának funkciója, vagy a TTS (text-to-speech: szövegből-beszéd) megvalósítására. Ezek a segítségek alaposan megváltoztak a fejlesztés során, köszönhetően a fókuszcsoportból érkező tesztelőknek.
Eleinte a Naughty Dog a játékmódokat/funkciókat szét akarta választani attól függően, hogy milyen problémákkal szenvednek a játékosok (pl. gyengénlátók, nagyothallók, stb.), de azonnal olyan visszajelzést kaptak, hogy nem erre lenne szükség, állítja Gallant. A fókuszcsoport játékosai át akarták nyálazni a menüt, hogy finomhangolhassanak a dolgaikon, és ezért a hozzáférhetőség menüpontja alatt mindegyik funkciónak minimum ki/be kapcsolója van, de többnek csúszkája lesz. Lesznek előre elkészített beállítások is (pl. látás, hallás kategória) azoknak, akik félnek a túl mély menütől. Schatz szerint a hozzáférhetőség számukra azt jelenti, hogy eltüntetik a játékosok elől azon akadályokat, amik miatt nem tudnak valamit végigjátszani. Nem butítják le, nem teszik könnyűvé a játékot, hanem azt a kérdést teszik fel, hogy mivel maradhat mindenkinek játszható?
A The Washington Postnak író Gene Park a Twitteren felfedte, hogy az első PlayStation 4 Pro vásárlók között volt, így az első modellel rendelkezik, amit karban is tartott. Csakhogy a The Last of Us Part II alatt a konzol ventillátorai hangosabbak voltak az ő légkondicionálójánál, ami miatt hangot kellett adnia a hangszóróira/TV-jére. És ezt 1080p felbontásra leskálázva is összehozta, ami azért elég komoly.
A The Last of Us Part II június 19-én érkezik, kizárólag PlayStation 4-re, mielőtt biztos bemondanak egy PlayStation 5-ös verziót. A tesztek embergóját június 12-én szüntetik meg, magyar idő szerint reggel 9:01-kor. Addig megtekinthető egy TV-reklám.
Forrás: Gamesindustry, PSU
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!