Az Epic Games mostanában gyakran megfordul a hírekben – igaz, az Unreal Engine 5 bejelentése óta (a minap arról írtunk, hogy átmenetet teremthet a filmek és játékok között) nem csoda.
A GameSpot meginterjúvolta Tim Sweeney-t, az Epic Games alapító vezetőjét, aki azt mondta, hogy gyakran több játékra szóló megállapodásokat kötnek a fejlesztőkkel – lényegében fizetnek nekik azért, hogy ingyenesen elérhető legyen a játékuk az Epic Games Store-on egy teljes héten keresztül (és ez azt jelenti, hogy a fiókunkon marad a játék utána, nem csak egy free-to-play időszakról van szó!). Példaként felhozta a Satisfactory-t: ha nem érdekel minket a műfaj, akkor biztos, hogy nem fogjuk megvenni, de ha ingyen játszhatjuk, akkor talán fel is kelti az érdeklődésünk, és így az emberek sok játékot felfedezhetnek.
Sweeney szerint a legtöbb fejlesztő, aki ingyenesen startol el az Epic Games Store-on a játékával (erre példa lesz augusztus 13-án egy napig az A Total War Saga: Troy is), azt látta, hogy a Steamen és konzolon egyaránt javultak az eladásai. Ezzel szerinte több tíz millió játékost hozott el az Epic Games ökoszisztémájába (gazdasági rendszerébe), ami a cégnek igencsak kedvező. Persze ez a megközelítés hasonló a PlayStation Plushoz és az Xbox Live Games With Goldhoz…
A VG247 is elbeszélgetett az Epic Games-szel az Unreal Engine 5-ről. Nick Penwarden, a cég mérnöki osztályának vezetője azt mondja, hogy a PlayStation 5 a számítások szerint és grafikai teljesítmény tekintetében is jelentős ugrást eredményez, nem beszélve a tárhely (SSD) architektúrájáról. Az, hogy nagy sebességgel lesznek képesek tartalmat streamelni a konzolon belül, részletesebb, bővebb játékvilágokat eredményezhet, és ennek akkora hatása volt, hogy az Unreal Engine 5 fő I/O alrendszereit átírták, figyelembe véve a PlayStation 5-öt.
Sweeney a Twitteren pedig megerősítette, hogy a PlayStation 5-tel kapcsolatos munkásságuk mindegyik platformnak, így a PC-nek és az Xbox Series X-nek is kedvező lesz. Az Unreal Engine streamelési és töltési fejleményei biztosítják, hogy a processzor nem lesz bottleneck (a leggyengébb hardveres láncszem, ami visszafogja a teljes rendszert), állítja az Epic Games vezetője.
Az Unreal Engine 5-öt a nyilvánosság 2021 végétől használhatja. Addig viszont a Fortnite jövő nyáron átköltözik erre az engine-re.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!