Nos, ilyesmit se nagyon hallottunk még: az Anshar vezérigazgatója, Lukasz Hacura úgy véli, hogy a next-gen Sony és Microsoft konzol által kínált lehetőségek közül a töltési idő redukálását a legkönnyebb kivitelezni…
Ha nem hallottunk az Ansharról, nem baj: ők az Observer: System Redux next-gen porton dolgoznak, miközben a Lariannak is segítenek a Baldur’s Gate III-mal, és azért a lengyel team a saját játékán, az RPG műfajú Gamedec-en is dolgozik. Hacura a USGamernek adott interjújában kijelentette, hogy egyedi helyzetben vannak: az Observer már régóta megjelent, és volt pár dolog, amit a fejlesztők (jelen esetben a Bloober Team) hozzáadtak, kijavítottak, vagy finomhangoltak volna, és ezt most ők megtehetik.
Az Observer esetében minden a konzolon/hardveren belüli streamelésről van szó, mert nincsenek töltőképernyők. Szerinte akár úgy is nézhetnénk a játékra, mint egy zárt, falak mögött játszódó kaland, de egy nyílt világú megközelítésben építették fel. Akárhová elmehetünk egy épületben akkor, amikor csak szeretnénk. Ez kihívás volt a kurrens-gen konzolokon (PlayStation 4, Xbox One, de a Nintendo Switch is idevehető), és kisebb trükköket kellett alkalmazni, hogy ne legyenek töltőképernyők – ezért volt egy kis idő az ajtó megnyitására lenyomott gomb és az animáció között, mert addig töltött/streamelt a háttérben a konzol.
Az ilyen erőforráshiány miatt alkalmazott „hackeket” Hacura szerint könnyű eltávolítani a PlayStation 5-re és az Xbox Series X-re tervezett Observer: System Reduxban. Úgy véli, hogy a nagy fejlesztési, kutatási (R&D) munkálatok az új funkciók felé mennek el (pl. sugárkövetés, vagy a DualSense kontrolleren a haptikus visszajelzés), így azokhoz képest a töltési idők eltávolítása semmiség. És nem gondolja úgy, hogy kapásból hatalmasat alkotnak, ugyanis az új konzolgeneráció elején járnak.
Emiatt pedig jogos, ha visszafogjuk eleinte magunkat pl. a sugárkövetés (a ray tracing) alkalmazásának kihagyásával, de biztosan lesznek olyanok, akik csak a divat miatt fogják használni. Az Observer: System Redux az év végén jön PlayStation 5-re és Xbox Series X-re.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!