TECH HÍREK – A Sony PlayStation csatlakozott a #StopHateForProfit kampányhoz, és Mark Zuckerberg platformjain elvből nem reklámoz.
A Facebook az utóbbi időben rengeteg éles kritikát kapott most már lassan évek óta, amiért lelkiismeretfurdalás nélkül átengedi a platformjain a gyűlöletbeszédet és a hazug politikai propagandát – feltéve, ha reklámbevétel formájában megfizetik érte. Mark Zuckerberg többször is leseperte magáról ezeket a vádakat és határozottan visszautasította, hogy bármilyen érdemi intézkedést tegyen például annak érdekében, hogy Donald Trump, amerikai elnök uszító nyilatkozatait tiltsák a Facebookon. Pedig olyan más platformokon, mint a Twitter, vagy a Twitch.tv, Donald Trump posztjait, videóit – különféle módokon – tiltották, vagy gátolták. A Facebook viszont ilyesmire egyszerűen nem hajlandó, ezért már a saját munkatársai is tüntettek, illetve a Coca-Cola, a Microsoft, a Starbucks is bojkottálta a Facebookot, oly módon, hogy szüneteltették a reklámokat a platformon. Ennek hatására egyébként 7%-ot is estek a tőzsdén a Facebook részvények. Most pedig egy szintén igencsak impozáns név is csatlakozott hozzájuk: a Sony PlayStation sem kíván egy helyen szerepelni a hazug politikai propagandát és gyűlöletbeszédet propagáló Zuckerberg-platformokon.
A Sony játékdivíziója egy közleményt adott ki, amelyet többek között a Games Industry is megjelentetett, melyben teljes szolidaritásukról biztosítják a #StopHateForProfit mozgalmat és bejelentették, hogy visszavonják a reklámjaikat ezekről a platformokról július hónapban, sőt, nem is posztolnak rajtuk.
„A #StopHateForProfit kampány jegyében felfüggesztettük Facebookon és Instagram aktivitásainkat, beleértve a reklámot és az ingyenes tartalmakat is, egészen július végéig.”
Ami egyébként érdekes döntés, hiszen most durvul be igazán a Ghost of Tsushima hypevonat.
Bár már korábban is éles kritika érte Zuckerberg közösségi platformját, ugyanakkor a George Floyd eset után durvultak el igazán az események. A Facebook, illetve maga Mark Zuckerberg ezek után is görcsösen ragaszkodott ahhoz, hogy nem távolítja el a gyűlöletbeszédet. A #StopHateForProfit mozgalom erre válaszul, konkrétan arra buzdítja a cégeket, hogy távolítsák el a Facebook reklámjaikat. Mindezt azért, hogy Mark Zuckerberg bevételeit drasztikusan csökkentsék.
A reklámbiznisz egyébként a maga 70 milliárdjával 98%-át képezte a Facebook bevételeinek múlt évben és mivel több mint 400 cég csatlakozott, idén igencsak meg fog csappanni ez szám.
Talán a fentiek tükrében mégsem meglepő, hogy Zuckerberg továbbra is flegmán leseperte magáról az egész ügyet és egyszerűen közölte az alkalmazottjaival, hogy szerinte a hirdetők majd visszatérnek a platformra és kész.
Forrás: 3djuegos
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!