Az Xbox főnöke szerint nem segít senkinek sem az, ha a konzolgyártók egymás torkát próbálnák átharapni.
A kilencvenes években a Nintendo és a SEGA esett egymásnak a nyugaton (errefelé nem, itt inkább a bootleggelt, sárgakazettás Famicomok taroltak…), és az egy komolyabb konzolháborúnak tekinthető. Ezt szeretné Spencer kihagyni. A The Washington Postnak azt mondta, hogy szerinte „a játékipar növekedéséhez néhány cégnek sikeressé kell válnia, míg másoknak el kell buknia” gondolat nem segít az iparban rejlő potenciál elérésében. Úgy látja, hogy a konzolgyártóknak arra kellene törekednie, hogy segítsék a játékipar növekedését, hogy az alkotók (komolyan szereti a fejlesztőket alkotóknak hívni…) a legnagyobb kockázatokat is bevállalhassák.
Ha egy remek játék érkezik, akkor Spencer szerint örömmel kellene fogadnunk függetlenül attól, hogy PC-re, PlayStationre, vagy Nintendo Switch-re jött ki. Azt látná jónak, ha mindenki az ipar fejlődésére koncentrálna, miközben valahogy megvédenék az ipart az ezt érintő problémáktól. Szerinte erre kellene az energiát szánni, nem pedig arra, hogy „az én konzolom jobb a tiédnél”, mert Spencer meglátása szerint ez nem hasznos, termelékeny párbeszéd.
A francia Jeuxvideonak adott interjújában pedig arról beszélt, hogy az Xbox japán csapata minden erővel a kapcsolatépítésen dolgozik, mert tudja, hogy a játékosok a bolygó néhány legjobb fejlesztőjétől szeretne kiváló játékot (ugyanis szerinte sokan közülük éppen japánok). Azt szeretné, ha az Xbox ezeknek a játékoknak célplatform lenne. Büszke az utóbbi 4-5 évben felmutatott fejlődésre, mert az E3-on a japán fejlesztésű játékok is erős jelenléttel bírnak, de tudja jól, hogy az ázsiai szigetországból származó játéktervezőkkel fel kell építeni a bizalmi kapcsolatokat, ami szerinte idővel megtörténik. (Azért ott van az a bizonyos hazai pálya lejtése…)
Büszke a július 23-án megtartandó adásban látható játékokra, és nem felejtette el: a Microsoft stratégiájában fontos, hogy meggyőző japán fejlesztők is kivegyék a részüket azzal, hogy megfontolják az Xboxot, ahol sikeresek lehetnek. (Azért odaát a PlayStation, sőt, mostanában a PC is nagyobb figyelmet kap, nem beszél a Switch-ről. Az Xbox nem nagyon jutott el az Xbox One-nal olyan messzire Japánban.)
A július 23-ai Xbox Games Showcase magyar idő szerint este hat órakor kezdődik. Itt talán felfedhetik, hogy már egy japán stúdió is az Xbox Game Studios része.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!