Az Arkane korábbi alapítója, Raphael Colantonio szerint AAA-játékot készíteni inkább olyan lett, mint játék helyett szimpla terméket alkotni.
Az Arkane egykori alapítója Raphael Colantonio, aki 2017 júniusában hagyta ott a vállalatot, kicsivel a Prey megjelenése után. Rövid szünet aztán visszatért, mégpedig néhány régi kollégájával, hogy együtt megalapítsák a WolfEye Studios-t, egy független csapatot, amely most egy új játékon dolgozik, melynek címe Weird West.
A PC Gamernek adott interjújában a korábbi Arkane fejes azt mondta, hogy szándékosan nem tért vissza a tripla-A játékok fejlesztéséhez.
A Weird West egy felülnézetes akció-RPG ex-Arkane fejlesztők kezei közül
„Szenvedélyesek vagyunk és rendkívül ambíciózusak, sikeresek akarunk lenni abban, amit célul kitűztünk, hogy olyan játékot készítsünk, melyet az emberek élvezni tudnak. De ugyanakkor, több kockázatot vállalhatunk, s kevesebbet kell a piaccal törődnünk, mintha AAA-játékon dolgoznánk. Mert AAA-játéknál már csak a számok vannak, melyek olyan hatalmasak, hogy már nem is játékról beszélünk, hanem csak egy termékről.”
„Esélytelen volt, hogy én még egyszer visszatérjek az AAA-fejlesztésekhez, hogy aztán ismét energiám 90%-át arra kelljen fordítanom, hogy ne csússzunk el. Én nem ezért csinálom a játékokat.”
„Ez egy ipar, ugye? És mint olyan, nem egy hobbi, mint iparágban egyszerűen nem jutsz levegőhöz, úgy van az egész strukturálva. Nem lehet pihenni, menni kell és menni és menni előre tovább. Azt hiszem a filmvilágról legalább – amiről amúgy nem tudok sokat – él bennem egy fantázia, hogy a rendezők megcsinálnak egy filmet, aztán szünetet tartanak. Kb. úgy, hogy oké, fogalmam sincs, mit fogok tenni legközelebb, hagyjatok most lélegezni egy kicsit, hagyjátok, hogy ne csináljak semmit három évig. Aztán amikor megint jön az a szenvedély, visszatérnek. ‘Ó Istenem, beszélnem kell erről a dologról!’ – és én azt kívánom, hogy bár a játékvilág is hasonlóképpen lenne bedrótozva. Ehhez képest az egész úgy működik, mint egy autógyár, ahol tudod jön a 3-as Modell, aztán rögtön előre kell gondolkodni a 4-es Modell kapcsán. Milyen remek módja ez annak, hogy megöld a kreativitást, s egy kreatív ember szellemét!”
Hallottunk már hasonlókat más fejlesztőktől is a kiégésről, így ez nem annyira meglepő.
Mégis, a Weird West-el Colantonio és csapata megpróbál egy Prey vagy Dishonored mélységű játékot alkotni jóval alacsonyabb költségvetésből, teljesen más (izometrikus) kameranézetből. Mindenképpen érdemes lesz figyelni ezt a játékot, ahogy közeledik a megjelenése.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!