Brian Mitsoda, narratív vezetőt – aki az első Vampire the Masquerade – Bloodlines sztoriírója is volt – és Ka’ai Cluney, kreatív igazgatót egyaránt azonnal, mindenféle magyarázat nélkül eltávolították a csapat éléről!
A Paradox Interactive közleményében azt írta, hogy ez egy közös döntés volt a fejlesztőcsapat és a kiadó részéről, és „sok sikert kívántak a két embernek a jövőre nézve”. És ennyi!
Mitsoda a Rock Paper Shotgun magazinnak beszélt arról részletesen, hogy ledöbbentette a kirúgása, továbbá ötlete sincs, hogy mi lehet az oka, mert nem beszéltek neki erről. Mitsoda így írt erről a Rock Paper Shotgunnak:
„Az, hogy igazi sokként ért mindez, az enyhe kifejezés!”
Ráadásul nem is kis névről beszélünk, hiszen Mitsoda írta az első Vampire: The Masquerade – Bloodlines sztoriját is még a Troika Games berkeiben és a jelenléte többek között igencsak komoly hitelességet is kölcsönzött a projektnek. A Bloodlines 2 marketingjét egyébként Mitsoda személyére is építették fel, a trailerekben és a különböző rendezvényeken egyaránt.
A másik fejlesztő, akit kirúgtak, Martin Ka’ai Cluney kreatív igazgató volt, tehát konkrétan ő is a projekt egyik feje. Cluney helyére egyébként hivatalosan is bejelentették az új embert: Alexandre Mandryka lesz az új kreatív igazgató, aki korábban többek között a Ubisoftnál dolgozott ugyanebben a pozícióban és olyan projekteken is dolgozott, mint az Assassin’s Creed, vagy a Far Cry franchise-ok, de részt vett máshol Warhammer 40.000 játék fejlesztésében is.
A két kirúgás egyébként azután történt, hogy pár napja derült ki, hogy a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 megjelenését egészen 2021-ig eltolták. Akkor még csak annyit árultak el a halasztásról, hogy „több idő kell nekik a játék tökéletesítéséhez”, illetve „szervezetbeli változásokat” említettek, szó sem volt arról, hogy két vezetőt kirúgnak majd.
Mitsoda egyszerűen nem érti, miért távolították el, főleg, hogy elmondása szerint 5 éve dolgozott elképesztően keményen a játékon, sokszor naphosszat beleölve, akár a hétvégéit feláldozva, viszont ő maga rendkívül büszke a munkájára, amelyhez a nevét is adta.
Külön beszélt még arról is, hogy a játékhoz kötődő PR és marketing részbe is erősen belefolyt, pedig ez volt számára a legnehezebb, mivel nagyon introvertált személy, a sajtó és a tömeg szociális szorongást váltanak ki belőle, ezért is viselt mindig kesztyűt ilyen alkalmak során. Bár mentálisan és fizikálisan is megviselték az ilyen események, de ő mégis mindent beleadott.
„A Bloodlines és a és Vampire the Masquerade iránti rajongás az egész világot jelentették számomra.”
– tette még hozzá.
Nagy kérdés, hogy ezek után milyen irányba megy el a fejlesztés, hiszen a kreatív igazgató és a sztoriíró egy ilyen sztoriorientált RPG-nél a játék alappilléreit jelentik. Sokan azt pedzegették Twitteren, hogy az Alexandre Mandryka által képviselt Assassin’s Creed és a Far Cry nem túl biztató előjelenk, hiszen bár ezek remek franchise-ok, de nem sok közük van a Vampire the Masquerade univerzumához, sem ahhoz a játékmenethez, amit az előző részben megtapasztalhattunk, vagy egyáltalán egy ilyen szerepjátéktól elvárhatunk.
Forrás: Rock Paper Shotgun