Az Epic nyert is meg nem is, akármilyen furcsán is hangzik ez.
Yvonne Gonzales Rogers, az Egyesült Államok Kalifornia államának északi körzetének bírája az Epic Games javára döntött: Tim Sweeney cégének biztosította az Apple ideiglenes távoltartását, így ők nem tilthatják ki az Epicet az Apple fejlesztői programjából (és az azzal járó eszközökből) pusztán a 30%-os Fortnite-os mikrotranzakciós haszonkulcs miatt. A döntés az Unreal Engine-re is hat, ezzel pedig az azt használó fejlesztőket is védi a bírónő döntése, ami azonnali hatállyal érvénybe lépett, és a szeptember 28-ai tárgyalásig (ekkor születhet előzetes intézkedés) ez érvényben is fog maradni. Viszont az Epic-nek nem jött minden össze: a Fortnite továbbra is blokk alatt van az Apple App Store-ján, és az ezzel kapcsolatos döntés csak később fog megszületni.
Rogers egyet értett azzal, hogy az Epicnek kára keletkezett volna, ha az Apple a fejlesztői eszközöktől eltiltotta volna a céget, viszont ezekért az Epic leányvállalata, az Epic Games International felelős, és annak eltérő fejlesztői licencmegállapodásai vannak az Apple-vel – ezeket nem szegték meg. Az ítélet szerint általánosságban véve a játékipar és az Unreal Engine is nagyobb károkat szenvedett volna, és Rogers szerint az Apple elsiette a tiltást, mert ezzel mások is pórul jártak volna (pl. a Microsoft is, ami a héten nyíltan kiállt az Epic mellett), és úgy véli, hogy az Epic Games és az Apple peres eljárásokat indíthat egymással szemben, de ezt úgy kellene tenniük, hogy a pálya szélén ülő nézőket ebbe nem keverik bele.
A bírónő szerint az Epic nem bizonyította határozottan, hogy összességében véve nyert volna az Apple ellen (főleg a monopóliumellenes összefüggés miatt), de úgy látja, hogy komoly kérdések merültek fel, főleg az Apple 30%-os részesedése miatt. Sweeneyék javasolták, hogy az Apple platformján jelen lehessenek anélkül, hogy az almásoknak fizetnek, mert Rogers szerint még az Epic Games sem adja oda ingyen a termékeit, továbbá az Epic még nem mutatott fel végleges károkat az ügyben, ugyanis a jelenlegi szituáció is az ő lépésük miatt tart itt.
Kiemelte, hogy az Epic beismerte: gyorsan ki tudnák kapcsolni a közvetlen fizetési lehetőséget a Fortnite-ban, de az, hogy ezt nem teszi meg a cég, miközben az Apple-lel fenntartja a megállapodásait, nem jelenti azt, hogy kijavíthatatlan károkról lenne szó – szerinte a két cég közötti rossz viszony jó ideje formálódott, de most robbant csak ki, de nem érti, hogy miért lett ez az egész olyan hirtelen sürgős, ám emellett kiemelte, hogy az Epic előre eltervezte az egészet (lásd a kampányt az Apple ellen), ami miatt sok Fortnite-os játékostól bemutattak pár kommentet a bíróságon. Rogers szerint ennek nem lesz hatása az ügyre.
A múlt héten egy hasonló ügyben Rogers az Apple javára döntött, és az Epic-Apple párbajnak messze nincs még vége. Legalább a távoltartás miatt nem kell aggódnia az ügyben amúgy teljesen ártatlan. Unreal Engine-t használó fejlesztőknek (akiknek lehet, hogy tényleg semmi köze nincs az ügyhöz, és csak az UE4-et tanulták meg kezelni…).
Forrás: Gamesindustry
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!