A Ubisoft mostanában nem nagyon kap pozitív reflektorfényt, de most igen – gratulálunk a francia kiadónak a szivárgásért.
ELEINTE a Ubisoft ügyfélszolgálati oldalán a PlayStation 5-ös frissítések miatt írtak egy ilyet, hogy a visszamenőleges támogatás elérhető lesz a PS5-ön a PlayStation 4-es játékoknak, de a PlayStation 3-as, a PlayStation 2-es és a PlayStationös címek esetében ez nem lesz működőképes. (Talán csak a PlayStation Now révén…) Ja, és nem véletlenül írtuk, hogy ELEINTE – azóta a franciák szépen levették a szöveget, de nem sok értelme van, ha ismét gúnyosan azt írhatjuk, hogy az internet nem felejt:
PS5 is not backwards compatible with PS3/PS2/PS1 games, according to a Ubisoft supprot page https://t.co/j1wTcAApZ3 pic.twitter.com/hnbpndATPi
— Wario64 (@Wario64) August 31, 2020
Yukari Konishi, a Sony Interactive Entertainment (SIE) nemzetközi kutató ágazatának tokiói fejlesztési vezetője egy nemrég publikált Sony-dokumentumban beszél arról, hogy a mérnökök egy nagyon ügyes megoldást valósítottak meg: a játékuk hangeffektjéből a fejlesztők képesek lesznek jó minőségű haptikus visszajelzéseket teremteni. Ezt az áttörést a Sony egy komolyabb, a mély neurális hálózati technológiával kapcsolatos kutatás révén tudta összehozni.
A Sony áttörésének köszönhetően a fejlesztők kevesebb lépéssel (és így nagy eséllyel kevesebb idő alatt) megvalósíthatják a hatásos, természetes és kényelmes DualSense-rengést, mivel többnyire automatizált folyamatot nyújt a SIE a fejlesztőknek. Persze a Sony-nak volt kihívás rendesen: kevés ilyen témájú kutatás történt az övék előtt, és azok inkább az érintéssel foglalkoztak a képek és a hangok helyett, így a kezdetekkor napokig csak az adatmennyiségtől agonizáltak, viszont a több eltérő algoritmus vizsgálata során az ebben jártas profiktól tanácsokat kaptak, és így jutottak el végül addig, hogy a DualSense haptikus visszajelzése automatizálva is lehessen úgy, hogy emberinek tűnjön annak a kivitelezése.
Persze ezt gyakorlatban is látnunk, érzékelnünk kell, mert azért nem biztos, hogy a végeredmény nagyon jó. Ezt alaposan le kell tesztelnie a fejlesztőknek, mert annál semmi sem rombolja a hangulatot mint a semmiből, indok nélkül vibrálni kezdő kontroller. Remélhetőleg az év végén (november 13? november 20?) érkező DualSense nem fog ilyen hülyeséget produkálni…
Forrás: WCCFTech,