Woldfenstein: The Old Blood – Öreg vér nem válik vízzé?

TESZT – Az amerikai katona, kém és akcióhős: B.J. Blaskowitz, visszatér ismét a Wolfenstein: The New Order után. Az különálló The Old Blood című DLC számos őrült és véres tűzharcot kínál a különböző agyon tápolt náci katonákkal szemben, robot kutyákkal és egyéb rémségekkel fűszerezve. Az igazi kérdés az, hogy vajon a játék lépést tud-e tartani a The New Order magas szinvonalával – beleértve a történetet is, ami meglepően fontos volt az előző játékban – vagy ez az ” Old Blood ” – ahogy a cím is sugallja – túl „öreg” már?

Remek ötlet volt Quentin Tarantino stílusával kombinálni a jól ismert sorozat a náci-öldöklős világháborús akciójátékot – ennek bizonyítéka a Wolfenstein : The New Order. Egy teljes játék az azonos motorral gyenge ötlet lett volna, ezért a MachineGames úgy döntött, hogy inkább a DLC megoldást választja.

ps4pro.eu_wolfenstein_the_old_blood-1

Ha figyelembe vesszük, hogy a Wolfenstein: The Old Blood “csak” egy DLC (alacsonyabb áron) és ezért cserébe kapunk egy jó nagy adag, nagyjából 6-8 órás játékmenetet (amely közel azonos , vagy talán még több játékidő mint a Call of Duty : Advanced Warfare esetében), akkor különösen elégdettek lehetünk. Másrészről vannak olyan problémák is, amelyek kissé lerontották a játék élvezetét. De ne rohanjunk előre…

ps4pro.eu_wolfenstein_the_old_blood-2

Kémek a sasfészekben

A történet a késő 40-es években játszódik és ismét B.J. Blazkowicz vértől ázott csizmájába bújhatunk, pontosan azelőtt, hogy kimentette volna a világot Deathshead’s karmai közül. A történet ezúttal a híres háborús akciófilm Kémek a sasfészekbenre emlékeztet, mivel magas hegyoldalakban lévő várakban kell SS katonai álruhában kell beszívárogni, náci börtönökből elmenekülni, később pedig zombik hordájával harcolni.

Sajnos a sztori semmilyen tekintetben sem felejthetelen. Míg a New Order tele volt kiválóan komponált átvezető jelenetekkel, fordulatokkal, illetve jó megoldásokban és Tarantino stílusú látvány elemekben is bővelkedett, addig erre a játékra kiszámítható történet, és kevébbé érdekes karakterek jellemzőek. A történet még mindig egy kicsit jobb , mint az előző Wolfenstein játékoké a The New Order előtt, de hiányzik belőle minden, amitől a The New Ordert annyira kiemelkedő címnek tartottuk.
ps4pro.eu_wolfenstein_the_old_blood-3

Ugyanaz a régi vérontás

Concerning the gameplay no good nor bad surprise here: The Old Blood delivers the same amount of non-stop and crazy FPS action. Nazis are plenty, their bloodthirstiness in the name of their Führer isn’t any different either.
A játékmenet tekintetében nincs itt se jó, se rossz meglepetés: az Old Blood-ban épp ugyanannyi őrült FPS akciót kapunk. A nácik rengetegen vannak, a vérszomjasságuk sem különös.

A játékban az emberi ellenfelek sokszor hajlamosak úgy viselkedni, mint a zombik: ahelyett, hogy megvédenék magukat, ők csak futnak előre mint az őrült, ki letépte láncát, mi meg mind lelőjük őket. Oké, nem várok élethű AI-t egy Wolfenstein játék esetébne, de az AI hihetetlen mértékű butasága ebben a játékban egy kicsit túl sok. (Vagy csak én öregszem? Pedig, még sok a fiatal vér bennem. ;))

A Castle Wolfenstein szűk folyosóin és más jól ismert helyszíneken kívül különlges helyszínekkel, vagy akciófilm szerű jelenetekkel is találkozunk, de kevesebbel, mint a The New Orderben. Néhány közülük visszaköszön máshonnan mint például a magas sziklák közti lanovkás akciójelenet, mely eredetileg a Kémek a sasfészekben szerepelt, de már több játékban is felhasználták, például a Return to Castle Wolfensteinben is. Mindent összevetve azért ez egy stabil játék, telis-tele véres pillanatokkal és őrült akcióval, de kevés meglepetés vár ránk.

ps4pro.eu_wolfenstein_the_old_blood-6

A nácikat lelövik, ugye?

Amikor tehát tényleg csak arról szól a játék, hogy nácikat és német katonákat írtunk, akkor nem kell panaszkodnunk az Old Bloodra. Bár a pályák lineárisak, de rendkívül gondosan kidolgozták őket. Több szinten is kavarhatunk, rengeteg helyen megbújhatunk, és titkos átjárók tömkelegén jutunk át.

Minden fegyver, kezdve a precíz Bombenschluss-tól egészen a mindent kipucoló Kampfpistol-ig nagyszerűen balanszírozva van az egész játék során, tehát egyikből sem találunk túl sokat, vagy túl keveset.
A lőszert alaposan be kell osztani, mert (főleg nehezebb szinten) nem mindegy, hogy melyik fegyvert melyik ellenségtípus ellen használjuk. Ezáltal a harcok sokkal izgalmasabbak és érdekfeszítőbben, mint a szokásos FPS-ekben.

Ugyanakkor – annak ellenére, hogy egyébként a fegyverek kidolgozása terén nem kell panaszkodunk – egyik használata sem túlságosan izgalmas. A sok shotgun, mesterlövész puska és robbanóanyag épp olyan „realisztikusan” viselkedik, ahogy azt egy 2015-ös FPS-től elvárhatjuk és bár a harcok izgalmasak és élvezetesek, azért nem fogjuk a szánkat tátani, hogy mekkora egyedik fegyverrel van dolgunk.
Ami viszont tényleg eredeti ötlet volt, hogy azon fegyverek prototípusait használhattuk, amelyek majd 20 évvel később a New Orderben válnak csak standarddá. Egyébként végül is idetartozik a „szőrösebb” verziója annak a mechanikus kutyának is, amely a 2014-es játékban harapdálta a hátsónkat. (Itt is fogja persze.)

ps4pro.eu_wolfenstein_the_old_blood-10

Nahát, id Tech 5, hogy eljárt feletted az idő!

2011-ben igazából kedveltem a Rage-et, még akkor is, ha azért nem nyűgözött le totálisan. Az egyik ok, amelyért a Rage iránti vak szenvedély elmaradt, az tény, hogy John Carmack, illetve az id Software által fejlesztett motort enyhén szólva is hagyott kívánnivalót maga után: már a „születésekor” (a Rage megjelenésekor) is kissé elavult volt és a négy év, amely azóta eltelt, nem volt kegyes iránta.

Jó, OK, azt nem állítom, hogy az id Tech 5 motorral készült Old Blood ronda lenne, de ez az állandó textúra töltögetés, illetve annak látványa egy idő után szó szerint az idegeimre ment. (Amit egyébként anno Carmack azért hegesztette bele a motorba, hogy most már régi generációsnak számító konzolokon is fusson a Rage)

Annál is inkább bosszantó volt, mert a The New Ordert sikerült valahogy úgy optimalizálni, hogy ne kelljen állandóan ezt látnom, erre az Old Bloodban mi van? Jobbra nézek, balra nézek, textúra töltögetés mindenhol! Még a Wolfenstein kastély arisztokratikus folyosói, vagy a kastély közelében lévő – egyébként tényleg fenomenálisan kinéző – havas hegységei által elvárt hatást is lerontotta ez a textúra töltögetéses „effekt”. Nagy kár, mert ha valahogy megszabadultak volna ettől a szánalmas régi megoldástól, a játék nagyszerű grafikával büszkélkedhetett volna. Fejlesztők, „könyörgöm, akasszuk fel” már végre az id Tech 5-öt!

ps4pro.eu_wolfenstein_the_old_blood-5

B.J. hátulról, vascsővel is szeret ölni

A technikai problémákat leszámítva azoktól a részektől sem voltam elájulva, ahol a játék a lopakodást erőltette. Mivel számomra ezen a téren még mindig a Splinter Cell játékok számítanak etalonnak, elvárom, hogy ezeket a lopakodós elemeket legalább tisztességesen próbálják megoldani más játékokban – ha már tökéletes úgy sem lehet.

Az Old Blood lopakodós részei ugyan nem rosszak, de élvezetesnek sem nevezném ezeket. A legnagyobb problémám az volt, hogy túlságosan is gyakran kellett szűk folyósokon osonni és rendkívül kevés lehetőségünk nyílik meg ilyenkor, illetve a búvóhelyek száma is elég kevés.

A helyzetet csak rontja, hogy a mentési pontokat sem mindig jól helyezték el. Az Old Blood nyolc fejezetében előfordult, hogy nehezebb pályákon sokáig sikerült rejtve maradnom, és végül a cél előtt vettek észre és persze gyorsan kinyírtak, így kezdhettem a procedúrát elölről

A bosszantó lopakodást leszámítva az is agyamra ment, hogy ismét csak milliónyi tárgyat kellett felszednem a játékban, szerencsétlen kontroller gombját szünet nélkül nyomkodva. Ez már a The New Orderben is komoly probléma volt és a fejlesztők a fülük botját sem mozgatták az erre vonatkozó kritikákra, hanem az Old Bloodban még több tárgyat szórnak elénk! Hát brávó!

ps4pro.eu_wolfenstein_the_old_blood-12

„Öreg vér”? És tényleg…

Bár az állandó csetepaté épp olyan élvezetes, mint az elődben, a fegyvereket is remekül kidolgozták, a pályákra sem lehet panaszunk, de a többi bosszantó probléma sajnos miatt mégis lejjebb kellett húznom a végeredményt.

A sztori elég semmilyen és érdektelen, az id Tech 5-re valóban passzol az „Old Blood” cím és néhány bosszantó probléma, amelyekkel már a New Orderben is találkoztunk, itt is felütötte a fejét.
Amennyiben nem zavarnak ezek a régi idiótaságok, akkor játék 6000 Ft alatti ára igencsak baráti azért hat-nyolc óráért, amelyet a New Order nyújt.

-BadSector-


Pro:

+ Szolid FPS játékmenet
+ B.J. most is cool, nincs mese
+ Érdekes és látványos helyszínek…

Kontra:

– …kár, hogy az id Tech 5 textúratöltés lerontja
– Érdektelen sztori
– Csillió vackot összeszedni nem fun


 

Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: MachineGames
Stílus: 3D, Action, First-Person, Shooter,
Megjelenés: 2015 május 2


Woldfenstein: The Old Blood – Öreg vér nem válik vízzé?

Játékmenet - 7.9
Sztori - 6.8
Grafika - 7.7
Zene/audio - 7.6
Hangulat - 8.2

7.6

A sztori elég semmilyen és érdektelen, az id Tech 5-re valóban passzol az „Old Blood” cím és néhány bosszantó probléma, amelyekkel már a New Orderben is találkoztunk, itt is felütötte a fejét. Amennyiben nem zavarnak ezek a régi idiótaságok, akkor játék 6000 Ft alatti ára igencsak baráti azért hat-nyolc óráért, amelyet a New Order nyújt.

User Rating: 3.5 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu