Egy év telt el Arkham City eseményei után és Gotham kezdi összeszedni magát. A Joker halála után a városban stabilitás vette kezdetét és az emberek el kezdtek reménykedni, hogy végre megszabadultak a rémségektől. Kár volt…
Batman küzdelme tehát nem ért véget, mindössze egy jól megérdemelt kis pihenés jutott ki neki, amíg következő ellensége ismét nem próbálja véres eszközökkel a hatalmat kicsikarni magának. Ezúttal a Scarecrow gondolja úgy, hogy eljött az ő ideje: kémiai támadással fenyegeti Gothamot, arra kényszerítve a hatóságot, hogy teljesen kiürítsék a városból a lakosságot. Így kezdődik az Arkham Knight.
Apokalipszis itt és most
A prológusban a lakosság hisztérikusan, egymást lökdösve és taposva próbál menekülni iskolai buszokra szállva. Hatalmas káosz és pánik közepette hagyják el az emberek a várost, míg végül már csak pár naiv zsaru marad hátra, akik azt hiszik, még rendet teremthetnek. Az egyiket közvetlen közelről lövik le és az intróban láthatjuk Két-Arcot és a Pingvint, amint a tágra nyílt szemű, haldokló zsaru felett tornyosulnak. A narrátor szerint „bűnözők, és Gotham legalja vette át a hatalmat a városban.”
A kamera ezután az utcákat mutatja: égő autók fekete füstöt öklendeznek, és vad bandát járják a várost. Végül egy hatalmas épület tetejére jutunk fel, ahol egy jól ismert figura nézi a várost némán… Nolan filmjei hangulatának visszaadása persze alap, de amitől ez a jelenet igazán ütős, az a város hatalmas méretének ábrázolása, amelyet korlátok nélkül, teljes egészében bejárhatunk majd.
„A kocsi miatt van, ugye? A csajok megvesznek a menő verdákért…”
A Batmobile egyértelműen az Arkham Knight legfőbb fókusza. Első pillantásra a járgány Nolan „Tumblerjére” hasonlít, mivel hatalmas, óriási kerekekkel és egy rinocérosz külsejével. Valójában azonban a Batmobile sokban hasonlít arra a járgányra, amelyet még az Arkham Asylumban pillanthattunk meg, de használni akkor még sajnos nem tudtuk. A Rocksteady éppen ezért nem is a filmekben lévő autókból pakolt össze elemeket, hanem a saját járgányukat fejlesztették tovább.
A Batmobile azon túl, hogy elképesztően stílusos, szinte teljesen megsemmisíthetetlen. A legkeményebb betonfalakon is könnyedén keresztül rombolhatunk, a járgány még a sebességéből sem veszít. Igazi tankhoz hasonlíthatnánk, ha emellett még nem lenne piszkosul gyors és elegáns is. A kanyarokat villámgyorsan veszi, miközben a különböző részei egyfolytában mozognak, mintha nem is egy járműről, hanem egy élőlényről lenne szó.
Hab a tortán, hogy a Batmobile-t még folyamatosan upgrade-elhetjük is, csakúgy, mint Batmant. A Rocksteady egyelőre még nem nagyon akart beszélni részletesebben erről, későbbi időpontra szánják a Batmobile részletesebb bemutatását.
Új batgúnya nélkül nincs is új Batman játék
Az egyedüli, ami a régi Batmannel megegyezik, Kevin Conroy szinkronhangja, a külseje ugyanis alaposan megváltozott – leginkább a Batsuit tekintetében. Batman páncélruháját különleges szénszövetből készült, amely nagyon sok tekintetben hasonlít az autójára. Ez nem is véletlen: a készítők igyekeztek kihangsúlyozni Batman és autója közötti szoros kapcsolatot.
„A Batsuit remek alkalom volt, hogy Batmant és a Batmobile-ját szinte egyesítsük” – nyilatkozta lelkesen Dax Ginn, a Rocksteady managere. „Ember és gép kapcsolata, szinergiájuk fontos volt számunkra, hogy ezt profin kidolgozzuk. Tökéletesen tisztában voltunk vele, hogy nem szabad elmennünk az „autós játék” irányába, ez még mindig egy Batman játék, szóval éppen ezért kötjük Batmant saját autójához esztétikai megvalósításában és a játékmenet tekintetében egyaránt.” – tette hozzá.
A játék első trailerében láthatunk is egy jelenetet, ahogy Batman hívja az autóját, miközben éppen egy épület tetejéről siklik le. Amikor az autó megérkezik padlógázzal, majdnem úgy tűnik, hogy elgázolja hősünket, aki csak az utolsó pillanatban ugrik félre, hogy aztán a kocsija volánja mögött landoljon. Ez persze csak egy videó, de a tényleges játékon belül is hasonlóan pattanhatunk majd a Batmobile-ba. Mintha egy hűséges lónak füttyentenénk (á la Assassin’s Creed II…) úgy tudjuk szinte „megidézni” a Batmobile-t bármikor, bármilyen helyzetben, úgy, hogy akár még a levegőből lefelé siklás után is azonnal a volán mögé kerülünk.
Gotham City: a teljes város, falak nélkül
Bár az Arkham City szerintem a sorozat legjobb része volt, azt azért el kell ismernünk, hogy igazi „open world” élményt nem adott. Elvileg akárhová mehettünk a városrészeken belül, ugyanakkor a legtöbb időt mindig egy adott negyeden belül töltöttük és relatíve keveset repkedtünk szabadon a városban, leginkább a fősztori kötöttségei, illetve Arkham struktúrája miatt is.
Szerintem nem csak én, de sokan mások is úgy voltak vele, hogy fel akartuk fedezni az egész várost, lerombolni Arkham falait, de erre akkor még nem volt lehetőség. Most viszont végre megnyílik számunkra egész Gotham, a maga neonfényeivel, kínai negyedeivel, vagy a Falcone család hajótársasági vállalkozásának baljós kikötői negyedével.
Emellett a város sokkal organikusabb össze is van rakva, mint Arkham City, vagy Arkham Origins, ahol sok érdekes helyszínt láthattunk, de valahogy az egymást összekötő területek olyan semmilyenek voltak. A Batmobile jelenlétével pedig sokkal fontosabbá válik majd az utca szint, ahol vezetni fogunk, az Arkham City állandó repkedéseivel ellentétben.
Sok a rizsa? Nyögjük már ki a számokat? Nos, az Arkham Knight 20-szor akkora, mint az Arkham Asylum bejárható területe. Elég nagy?
Hogy kicsoda a Lovag? Hát nem tudjátok? (Hát mi sem.)
Az Arkham Knight első hallásra ugye Batman lehetne, azonban némileg meglepő módon nem ő az, hanem egy teljesen „új” karakter, akiről még nem tudni semmit, mindössze annyit, hogy a páncélja hasonlít Batmanére, csak futurisztikusabb és köpenye sincs. Ginn állítása szerint a DC Comics és a Rocksteady együtt fejlesztette ki a karakterét, de hogy ez most azt jelenti-e, hogy közösen csináltak egy vadonatúj figurát, vagy valamelyik régebbi karakter (a Joker? Mégis él?) bújt bele ebbe a páncélba, azt nem tudni. Amikor gépi úton elváltoztatott hangon megszólal, csak ennyit lehet tőle hallani: „Vége lesz, ma éjszaka.” Mistery.
Ha harc, hát legyen Batman!
Azt hiszem, abban még a „legBatmanszkeptikusabb” játékosok is megegyezhetnek (már akik kipróbálták), hogy a harc a Batman játékokban mindig is rendkívül profi volt. Ahogy arra számítani lehetett, az Arkham Knight-ban sem piszkáltak hozzá lényegesen a tökéletesen működő recepthez, ismét új mozdulatokat, képességeket és változatosabb környezeti támadásokat kapunk. Az egyik új speckó a „Fear Takedown” amellyel össze tudjuk kapcsolni a támadásokat a pillanatok művelete alatt, így egyszerre több ellenfelünket is földre teríthetjük. A harc pedig összességében keményebb, brutálisabb és gyorsabb, mint valaha. Ismét legyél tehát mindig önmagad! Kivéve, ha Batman lehetsz. Mert akkor legyél inkább Batman!
Pro:
+ Batmaaaan!
+ Rocksteaaaady!
+ Autóóóóóó!
+ Teljes Gotham előtted!
Kontra:
– Az open world miatt leülhet a sztori
– Jaj, ugye a Lovag nem Joker lesz?
– Pingvin és Két-Arc… Megint?