A japán fejlesztő és kiadó az Eurogamernek adott nyilatkozatában beszélt arról, hogy miért nem szándékoznak egyáltalán kihozni a Devil May Cry 5 Special Editiont PC-re.
A legutóbbi PlayStation 5-ös rendezvényen mutatta be a Capcom a Devil May Cry 5 Special Editiont, amely PlayStation 5-re, illetve Xbox Series X-re is megjelenik majd a két konzol indulásakor digitális formátumban (később pedig fizikaiban). A PC-s játékosok közül sokan azon tűnődhettek, hogy vajon az új Nvidia kártyákra, meg úgy egyáltalán: milyen grafikai extrákkal jelenik majd meg PC-re a Devil May Cry 5 Special Edition. A válasz elég prózai: semmilyenekkel, lévén a játékot a Capcom egyáltalán nem szándékozik PC-re kiadni.
Az eléggé „nyers” választ a Capcom szóvivője az Eurogamer oldalnak adott interjújában adta, és az alábbiakkal indokolta meg a cég döntését:
„A Devil May Cry Special Editiont kifejezetten úgy fejlesztették és optimalizálták, hogy PlayStation 5 és az Xbox Series X által nyújtott processzorerőt és rendszerarchitektúrát támogassák, szóval mi ezekre a platformokra fókuszálunk.”
A szóvivő arra a kérdésre, hogy akkor PC-s verzióra egyáltalán számítani lehet-e, ezt az elég egyszerű és kategorikus választ adta:
„Jelenleg egyáltalán nem is tervezzük a Devil May Cry 5 Special Edition PC-s kiadását.”
Az Eurogamer újságírója még egyszer rákérdezett, hogy ezt jól hallotta-e és a szóvivő megerősítette: nem terveznek semmilyen PC-s verziót, semmikor. Szinte hidegzuhanyként érte a gamereket a PC-s közösségben a döntés, amikor eléggé egyértelmű, hogy az új Nvidia/AMD videokártyákon például még hatványozottan jobban nézhetnek ki a játékok, mint akár az újgenerációs konzolokon. A Devil May Cry 5 PC-s verzióját egyébként el is kezdték durván review bombázni Steamen tegnap, mivel nagyon sokan dühösek a Capcomra a döntés miatt.
Ami pedig a Devil May Cry 5 Special Editiont illeti, a különleges verzió legfontosabb lehetősége az lesz, hogy Vergil játszható karakter lesz majd a Capcom feltuningolt címében. A játék kizárólag a kétféle PlayStation 5-re és Xbox Series X-re érkezik (egyelőre nincs arról információ, hogy Xbox Series S-re is várható lenne, erre a konzolgenerációra pedig már biztosan nem) november 10-én (XSX) és 19-én (PS5), digitális formátumban. Fizikai verzió is lesz majd, egyelőre ismeretlen időpontban.
A két verzió érdekes sajátossága, hogy ray tracing látvány első körben CSAK PS5-re lesz (japán piacról beszélünk, ugye…) – az Xbox Series X csak később, egy update formájában kapja meg ezt a támogatást. Ez az új verzió a 3D hangzást is támogatja és persze a csökkentett töltésidők is jellemzőek lesznek majd az SSD-nek hála. Emellett a játék kihasználja majd a PS5 DualSense új képességeit is, ami különösen ütős lehet majd például a varázslatoknál.
A Special Edition új grafikai extrái már csak az újgenerációs konzolokon működnek, emiatt sem lehet szó, sem arról, hogy a jelenlegi generációs konzolokra megjelenjék a játék. Talán azt mondanunk sem kell, hogy az összes DLC és olyan extra, amelyet csak az előrendeléskor lehet megkapni, szintén benne lesz az új verzióban, csakúgy, mint a Bloody Palace mode.
A ray tracing bekapcsolásakor megadhatjuk majd, hogy inkább 1080p-ben szeretnénk-e 60 fps-sel játszani, vagy 4K-ban 30 fps-sel. Ha pedig kikapcsoljuk a ray tracinget, akkor 120 fps-sel is cikázhatunk, kaszabolhatunk össze-vissza. A Turbo és Legendary Dark Knight játékmódokban szintén automatikusan ki lesz kapcsolva a ray tracing (és valószínűleg a 120 fps viszont aktiválva lesz.)
Ez a két játékmód is persze újdonságok az új verzióban: a Turbo mód a játék alapsebességét 20%-kal gyorsítja, a Dark Knight módban pedig irgalmatlan nagymennyiségű ellenséggel kell majd szembenéznünk – utóbbi tényleg csak újgeneráción megvalósítható.
Végül, ami az új játszható karaktert: Vergilt, Dante ikertestévrét illeti, ő a sztorimódban és a Bloody Palace játékmódban is benne lesz. Akik maradnak a régi generációnál (PS4, Xbox One), vagy PC-n és megvan nekik az alapjáték, azok számára jó hír lehet, hogy ez az egyetlen extra, amelyet ők is megkapnak majd külön megvásárolható DLC formájában – bár arról nincs hír, hogy mikor.
A DMC 5 Special Editionnel kapott tehát az új generáció egy egész korrekt exkluzív játékot, amely, ha nem is egy adott konzolra exkluzív, viszont mindenképpen hanyagolja majd a PC-s játéktársadalmat. Hogy mennyire lesz ütős az új kiadás, azt november 10-én és 19-én megtudhatjuk.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!