A francia kiadó saját bevallása szerint is lenne még mit javítani a Hyper Scape free-to-play battle royale-on, ami júliusban indult el nyílt bétaként.
A Ubisoft egy posztban taglalta, hogy a kiadó nem volt képes a magas elvárásainak megfelelni a Hyper Scape „teljes” augusztusi megjelenésével, és a játékosok is így érezték. Ezért a Ubisoft a fejlesztőcsapatot „cella-alapú formátummá” változtatja, és ezt a formulát a Rainbow Six: Siege-nél is alkalmazza – az pedig már jó fél évtizede menetel töretlenül. Mindegyik „cella” a játék öt pillérjének egyikén dolgozik – ezeket a Ubisoft határozta meg, hogy szerintük mitől lehet a Hyper Scape sikeres.
Az első a harc kényelme: mindig is azt akarták, hogy magas plafon legyen a játékban, de a fejlesztők rájöttek, hogy a padló is túl magas, így a kezdő játékosoknak nem sok sikerélményük volt: nehéz célozni, célkeresztben tartani és folyamatosan sebzeni a játékosokat, és ez főleg konzolon probléma. A második probléma a játékosok megtartásának hiánya: a Hyper Scape-nek nincs elég ideje arra, hogy az új játékosoknak lehetőségük legyen tanulni, majd sikert aratni. Edzési lehetőség kell nekik.
A harmadik a játékmódokra vonatkozik – a Crown Rush szerintük eléggé meg nem bocsátó, és a játékosoknak több formátumot kell az aktivitás és a játékosszám tükrében is biztosítani. A respawn rendszerek implementálása mellett a deathmatch játékmódok szolgálnak első lépésként, és átgondolják, hogy a korlátozott ideig működő játékmódokat miként kezeljék, és látniuk kell, hogy mekkora játékosarány kell ahhoz, hogy egyszerre több módot támogassanak. A negyedik a játékosok céljairól szól – nincs elég közép-, és hosszútávú cél a játékosoknak, hogy a Hyper Scape-ben maradjanak. Ezért jön a játékosokat soroló rendszer első verziója (Player Ranking) a második évaddal, és több fejlődési rendszerekhez köthető és meccsről-meccsere történő javításokra is számíthatunk. Végezetül az ötödik a crossplay: a tervezetthez képest hamarabb akarják a játékhoz adni, hogy a Hyper Scape lobbiméretének problémáit orvosolhassák.
Röviden: túl nehéz a játék a kezdőknek, és hiányzik a mélység, hogy a profibb játékosok itt maradjanak. Mivel a Ubisoft már többször is nekült az élő szolgáltatásos játékainak javításához (Rainbow Six: Siege, The Division 2, Ghost Recon Breakpoint), ebben már van tapasztalat… és ezért is mondja a Ubisoft, hogy ezek az elemek egymásra támaszkodnak, és emiatt a Hyper Scape második szezonjában gyakrabb frissítések lesznek, és a játékosokkal is többet kommunikálnak a visszajelzések miatt.
Sok szerencsét nekik. A Hyper Scape második szezonja október 6-án rajtol el PlayStation 4-en, Xbox One-on és PC-n.
Forrás: PCGamer