A Microsoft számára a két új Xbox az eddigi legnagyobb rajtot hozta össze.
Phil Spencer, az Xbox-vezér a Twitteren közölte, hogy ha összeadjuk az Xbox Series X és az Xbox Series S eladásait, akkor jobb rajtot vettek, mint az előző négy Xbox-generáció, ráadásul több országban is, ugyanis a Microsoft – legalábbis papíron – november 10-én indította el világszerte a next-gen hardvereket. Spencer kiemelte, hogy minden erejével azon dolgozik a redmondi cég, hogy a készleteket feltöltse, és szerinte a gyorsan elfogyott konzolokkal a játékosok azt mutatják, hogy a játék (mint egymáshoz kapcsoló erő) jóval fontosabb, mint eddig bármikor.
Ebből sajnos nem tudjuk, hogy melyik modellből fogyott több, és nemrég Spencer a The Guardiannak adott interjújában tett nyilatkozatából kiindulva jobb is, ha nem számítunk hivatalos, konkrét értékesítési adatokra: a Microsoft még az Xbox One élettartama alatt állt le azok közlésével (talán pont azért, mert a Sony felmosta velük a padlót a PlayStation 4-gyel…). Spencer indoklása szerint nekik fontosabb az, hogy hány játékost látnak és ők miképp játszanak – ha valami mást kezdenének el kiemelni (és itt mindegy, hogy nyilvánosan vagy cégen belül teszik ezt), az megváltoztatná a Microsoft fókuszát.
Spencer szerint az olyan dolgok, amikből hiányzik a visszamenőleges támogatás már nem lesz olyan érdekes, és a játékaik (Xbox Game Studios) PC-n történő kiadása miatt nem kell az embereknek Xbox Series X-et venniük. Ők inkább a játékosszámokat teszik közzé, mert nekik ez szolgál hajtóerőként, nem pedig az, hogy „mennyi műanyagot” (konzolt) értékesítenek, és akkor sem kezdenek számokat mondani, ha a PlayStation 5-höz képest többet adnak el a két Xbox Series-ből, mert Spencer azt mondja, hogy például a Google sem mond semmit arról, hogy mennyi Chromecast Pro-t adtak el, hanem inkább ők is a játékosszám kimondására törekszenek.
Az Xbox főnöke szerint azok, akik egymás ellen állítják a Microsoftot a Sony-val az értékesítések miatt, elvesztették a fonalat azzal kapcsolatban, hogy ma miről szól a játék (mint időtöltés): 3 milliárd ember akar szerinte ma játszani, de mégis csak kb. 200 millió rendelkezik konzollal, és ezért szerinte a konzolos tér egyre kisebb százalékot tesz ki a játékos piacból.
A felhőből streamelés (erre utalt Spencer is a Chromecast Pro-val – a Google Stadiához kell ez) miatt tényleg kevesebb hardver kell.
Forrás: Gamesindustry
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!