Xbox Series S: Nem hátráltató tényező

A kisebb, olcsóbb újgenerációs Xbox a következő konzolgenerációt előre tudja tolni, nem pedig hátráltatja azt.

Ezt Andrew Goossen, az Xbox egyik technikai embere mondta a DigitalFoundry-nak adott interjújában. Sok internetes kérdést elolvasott a témában – az egyik idézett kérdés pedig az, hogy az Xbox One X miért nem maradt meg low-end, belépő szintű konzolként. Szerinte hosszú ideig kitartana a generációban, de például az Xbox Velocity architektúra, a VRS, a sugárkövetés, illetve a négyszeres feldolgozó teljesítmény a processzorban, meghatározó faktorokként kezelendőek, és emellett a Microsoft szerette volna, hogy legyen egy olcsóbb belépő szint ezekhez a technikai fejleményeknek, hogy a generációt ne tartsák vissza, hanem ellenkezőleg elősegíthessék annak fejlődését.

Goossen hallott olyat is, hogy az Xbox Series S visszafogja a next-gent, de ő úgy látja, hogy az új konzollal több játék lesz az új generáció karakterisztikájára tervezve. Az Xbox One X szerinte drágább volt, mint amit a Microsoft el szeretett volna érni, de az Xbox Series S olcsóbb ennél, és a next-gen funkciók mellett a (processzor) ciklusonkénti fejlődés, az RDNA 2-es architektúra összességében 25%-os fejlődést eredményez, így 4 TFLOPS teljesítmény helyett 5-re képes így az új Xbox olcsóbb kiadása.

A tartalmaikhoz köthető adatok szerint pedig ennél jobb eredményt is felmutat az Xbox Series S, mert a változó rátájú árnyalás és az FP16 miatt majdnem minden játékból +20%-ot tudnak kihozni, így pedig számára könnyű döntés volt az Xbox Series S mellett letenni a voksot, mert az új funkciók mellé korrekt ár/érték arányt kínálnak.

Úgyhogy Goossen szerint az, hogy a Microsoft egyszerre két konzolt is a piacra dobott (a drágább verzió az Xbox Series X lenne), nem probléma, mert így kapásból van egy belépőmodelljük, illetve a drágább kiadás, amit azoknak ajánlanak, akik 4K-képes, esetleg 120 Hz-es kijelzővel rendelkeznek (az Xbox Series S korlátja pedig ugyebár 1440p, és a PlayStation 5 papíron ezt jelenleg natív módon nem támogatja…).

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu