Glen Schofield újra támad, és szerinte az egyjátékos játékok sosem fognak eltűnni.
A The Game Awardson jelentette be a Krafton alá tartozó Striking Distance Studios a következő játékát, a The Callisto Protocolt. A stúdiót Schofield vezeti, és a Dead Space után nem meglepetés, ha bemondjuk: történetközpontú, egyjátékos túlélő-horror címről van szó. A játék weboldala szerint a The Callisto Protocol címe nem véletlen: a Jupiter egyik holdján, a Callistón játszódik a játék, háromszáz évvel a jövőben.
A 2320-as sztori konkrétan a túlélő horror következő generációját akarja megvalósítani. A Black Iron börtönből kell kiszabadulnunk, ami azért veszélyes, mert a biztonsági szint itt kb. a plafononon van, és nem véletlenül – a börtön falai titkokat rejtenek. A The Callisto Protocol a horrort, az akciót és az immerzív történetmesélést szeretné kombinálni, hogy az interaktív szórakoztatás műfaja alatt a horror új szintre emelkedjen… és mivel Schofield anno azért megemelte a lécet az azóta már megszűnt Visceral Gamesnél a Dead Space-szel, joggal bizakodhatunk.
Papoutsis szerint a túlélő horror műfaj a stúdió egyik örök kedvence, és a csapat világszínvonalúnak ígérkezik – és ő csak tudja, ha már alapító-vezérigazgató beosztásban van. Az egyik legijesztőbb játék megvalósítására törekednek, és alig várják, hogy jövőre további részleteket is közölhessenek a The Callisto Protocolról. A karakterünk nyakán pedig egy implantátumot látunk, zöld színnel. Aki nem kapásból a Dead Space-ben Isaac gerinc HP-csíkjára gondolt, akkor most már arra fog. Ebből adódóan nem kizárt, hogy egy hologram-stílusú HUD-dal támad majd a játék. Az bevált a Dead Space-nek is – Steve Papoutsis, a fejlesztési vezető a PCGamernek is azt mondta, hogy ez egy érdekes megfigyelés, és nem mehet részletekbe, viszont nem járunk rossz úton. Szerinte a játékosok tényleges megijesztése lesz a cél, miközben remélhetőleg maradandó élményeket okoznak a játék során.
Schofield a VG247-nek pedig elmondta, hogy az ő szemszögéből mindig is lesz hely a történetmesélésnek és a narratívára koncentráló játékoknak. Az egyik legjobb megoldás erre egy egyjátékos játék, és bár úgy véli, hogy mostanában hajlanak a fejlesztők a multiplayeres címek felé, ez nem jelenti azt, hogy az offline/egyjátékos alkotásoknak nem jut tér. Régóta velünk van a történetmesélés, és ez nem fog megváltozni – Schofield ebben reménykedik. Papoutsis pedig hozzátette, hogy a The Callisto Protocol az egyetlen esélye a Striking Distance-nek arra, hogy jó benyomást keltsen a csapat. A tét nagy, és nyomás is van rajtuk, de szerinte ez nem amiatt van, mert az egyjátékos játékok mélyrepülésben lennének.
A The Callisto Protocol „konzolokra” és PC-re készül, és 2022-ben fog megjelenni. Valószínűleg PlayStation 5, Xbox Series, PC lesz ebből. De… ez a játék tényleg a PUBG univerzumában játszódik?
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!