A Blizzard publikálta a negyedévenkénti jelentését a Diablo IV fejlesztéséről, és folytatják a változtatásokat.
A csapat ezúttal azt szeretné, ha a felszerelésünk hatása csökkenne, és ehelyett a karakterünk statjai és képességei lesznek fontosabbak, mert ezek határozzák meg a fegyvereink erejét. Ha elegendő mértékben erősítünk bizonyos statjainkon, bónusz hatásokat nyithatunk meg, hogy így bátorítsa a játékosokat a Diablo IV egy bizonyos build megvalósítására, így nem lesznek „szétszórva” a pontok, hanem központosítva lesznek.
Az alapvető statok fontosságával a fegyverek is változni fognak: a Blizzard azt szeretné, ha a fegyverek típusonként másként és egyediként hassanak. Mindegyik fegyvernek (varázspálca, balta, kard, stb.) egyedi sebessége lesz (mondjuk egy pálcánál ez igencsak furcsán hat), plusz saját karakterisztikával bírnak. Ezt tesztelik éppen a stúdión belül. Általában véve az egykezes fegyverekkel gyorsan támadhatunk és szintén megfelelő sebességgel mozoghatunk a következő támadó pozícióba, de a kétkezesek lassabbak lesznek, viszont cserébe többet fognak sebezni.
A sebességen túl pedig a fizikai karakterisztika is megemlítendő. Például a pajzsoknak lesz blokkoló értéke (X sebzésig elhárít minden támadást, ha nagyobb, akkor nem lesz annyira hatásos), plusz esetleg valami mágikus plusz is lehet rajtuk. Ezek az értékek minden felszerelésen konzisztens módon, stabilan ott lesznek, és ezeket nem lehet majd módosítani.
A fegyverek ritkaságának értékét is átdolgozzák, és így szintenként több variáció lesz. A Mythics tárgyaktól is búcsút kell vennünk – cserébe egyedi Unique tárgyak várnak, amik meghatározott erővel és tulajdonságokkal (affixekkel) bírnak. A mágikus tárgyak affixeinek lehetséges erejét is megnövelik, a játék végén (endgame) felbukkanó Rare és annál ritkább tárgyakon pedig több affix lesz – a legendary affixek véletlenszerűek lesznek az ilyen ritkaságú tárgyakon. A Mythic tárgyak esetében pedig a Blizzard nem akar olyan minőségű tárgyakat összehozni, ami hatástalanítja a többit. Eközben a Unique tágyak visszajönnek, mert szeretnék, ha az ilyen „körülépíthető” tárgyak a rögzített affixekkel és az általában osztályhoz kötött erőkkel tematikusak lehessenek a maguk egyedi kinézetükkel.
A Diablo IV hivatalosan PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re készül, de most már kizárt, hogy a Blizzard kihagyja a PlayStation 5/Xbox Series duót…
Forrás: WCCFTech