A Turtle Rock Studios szerint nem lesz egy másik játék imitációja a Back 4 Blood – egy videóban kifejtette a csapat az elképzelését.
A rajongók régóta várnak a Left 4 Dead 3-ra, de erre kb. annyi esély van, mint a Half-Life 3-ra, a Half-Life 2: Episode 3-ra, vagy a Portal 3-ra. Esetleg a Team Fortress 3-ra. A „teknőskő” viszont a lent látható videóban kifejti, hogy a zombi co-op lövöldözős játékot úgy akarják szórakoztatóvá tenni, hogy közben a modern technológiát és grafikát is alkalmazzák benne, és ezzel szerintük újra meg tudják határozni a műfajt, ami révén nem egy Left 4 Dead-klón lenne a Back 4 Blood, hanem annál jóval több.
A Left 4 Deaddel ellentétben a Back 4 Blood karakterei (a takarítók, angolul cleaners) nem csak túlélni szeretnének. Ők ugyanis vagy immunisak a fertőzésre, vagy egy éve talpon vannak a káosz ellenére is. Az immunitással pedig olyan bátorságra tesznek szert, amire nem nagyon van példa, és így ők képesek biztonságos helyeket teremteni, de ehhez több zombit (Ridden – magyarul akár úgy is értelmezhető, hogy megnyomorított) is ki kell iktatniuk. A Turtle Rock azt szeretné, ha komolynak éreznénk a Back 4 Bloodot.
Ehhez pedig a karakterek erősebb, jobb fegyverekkel rendelkeznek, míg a zombik is erősebbek, és nem klisések (és könnyen kiiktathatóak…). Lesznek mutáns verziók is, amiket könnyen fel lehet fedezni. Az egyikük (Retch) ránk hány, majd felrobban, egy másik típus (Hocker) falmászásra képes, majd fentről lecsap ránk, de lesznek új típusok is (pl. a jó három méteres Bruiser hatalmas karral rendelkezik, amivel szépen elrepíti a takarítókat egy sikeres találattal).
A legnagyobb különbség a kártyarendszerben rejtőzik – a kártyák a játékmenetet is befolyásolják. Sötétebb, ködösebb lehet a világ, több mutáns zombi lehet, és a játékosok kártyái ezekkel szembe is szállhatnak (több HP, több stamina, tüzes támadásokkal szembeni részleges ellenállás, gyorsabb újratöltési sebesség, több közelharci sebződés, több pénzjutalom, ilyesmi).
Az Unreal Engine 4-et használó Back 4 Blood június 22-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Egy kártyás RNG (véletlenszám-generátor) egy Left 4 Dead-stílusú játékon nem olyan eredeti ötlet.
Forrás: PSL