Harvey Smith az Arkane austini stúdiójából jó párosításnak tekinti a Microsoftot és a Bethesdát.
Smith a spanyol Vandalnak adott interjújában azt mondta, hogy miután négy évet eltöltött az Arkane Lyonnál a Dishonored 2 miatt, visszajött az amerikai stúdióba, de itt nem a Deathloopon tevékenykedik, hanem „valami máson a srácokkal, akik a Dishonoredot és a Prey-t csinálták”. Sajnos több részletet erről nem mondott, úgyhogy valószínűleg még nincs itt az ideje annak, hogy Smith komolyabban is beszélhessen erről a játékról.
Smith (aki korábban több AAA játékon is dolgozott – Deus Ex, Dishonored, Prey) viszont a Microsoftról már többet mondott a spanyol publikációnak. Röviden: remek párnak tekinti a Microsoftot és a Bethesdát – a redmondi cég elvileg idén fejezheti be a Bethesdát birtokló Zenimax felvásárlását. Szerinte ennek a folyamata még mindig kibontakozóban van, és sokat nem tud mondani róla, mert ő sem tud sokat. Eddig nem volt változás az Arkane működésében, viszont azt bátran ki tudja mondani, hogy igazán nehéz volna a Bethesdának a Microsoftnál jobb partnert találnia, ha a kiadással kapcsolatos cégekre és emberekre gondol.
Korábban – amikor is a Microsoft bejelentette a felvásárlást (és a pletykák szerint idén további stúdiókkal erősíti az Xbox Game Studios-t, továbbá olyat is hallottunk, hogy a japán SEGA is „a zöldeké” lehet) – Todd Howard, a Bethesda Game Studios (BGS) vezéregyénisége (The Elder Scrolls, Fallout 3 óta kiadott új részek, Starfield…) azt mondta, hogy az Xbox csapatánál jobb partnert nem tud elképzelni, mert az első Xbox konzol megjelenéséig visszamenőleg jónak tekinti a BGS és a Microsoft kapcsolatát – szenvedéllyel állnak hozzá ahhoz, hogy a játékosok legyenek az elsők.
Pete Hines, a Bethesda marketingese pedig azt mondta, hogy a két cég közös alapelvekkel bír – a szenvedélyt, minőséget, együttműködést és innovációt előnyben részesítő kultúrában hisznek, és sok embert megcáfoltak, amikor a PC-exkluzív fejlesztésről az Xboxra nyergeltek a The Elder Scrolls III: Morrowinddel, mert sokan lehetetlennek tekintették ennek megvalósítását, ám a Microsoft hitt bennük. Most pedig az RPG-k (mérettől és „formától” függetlenül) sikeresek a konzolokon is.
Addig is várjuk, hogy bemutassa a Microsoft, hogy Smith min is dolgozik.