Hideki Kamiya és Atsushi Inaba, a PlatinumGames két alapítótagja szerint bár a Sony prioritása (hozzáállása…) megváltozott, a japán fejlesztők nem fogják azonnal elhanyagolni a PlayStation 5-öt.
Pedig lenne miért: a Sony Interactive Entertainment amerikanizálódása két ponton is tetten érhető: egyrészt Jim Ryan, a SIE elnök-vezérigazgatója áttolta Japánból az amerikai Kaliforniába a székhelyet, másrészt pedig egy két és fél évtizedes tradíciót is leállított a Sony, amikor is a japán gombkiosztást lecserélte a nyugatira a PlayStation 5 kezelőfelületén (eddig az X volt a visszautasító/nem gomb, a kör pedig az elfogadó/igen).
A VGC interjút készített Kamiyával és Inabával (ebből nemrég már idéztünk), és egyikük sem nagyon tart attól, hogy a Sony megváltoztatta az eddig prioritását. Inaba szerint érthető, hogy a konzolos piac Japánban már nem a régi, és amikor a nagyobb konzolgyártó cégek más stratégiába kezdenek, ilyesmi meg szokott történni, és számára is érthető. Neki nincs személyes érdekeltsége, de úgy véli, hogy hiába japán eredetű a PlayStation brand, szerinte csak emiatt nem kellene ennek az ottani piacra összpontosítania, viszont ennek ellenére fejlesztőként nem tekinti amerikai márkának sem, hanem inkább nemzetközinek, ami nem tartozik egyik országhoz sem.
Kamiya szerint a japán fejlesztők nem hagyják magára a Sony-t, és egyik térfelet sem látja úgy, hogy asztalt borítana a másikra. Nehéz egy PlayStation 5-re szert tenni az országban (neki azért sikerült), és jelenleg úgy gondolja, hogy nem áll rendelkezésre kellő adat ahhoz, hogy lássák, milyen sikeres is lehet a PlayStation 5 az ázsiai szigetországban.
A PlatinumGames amúgy egy PlayStation 4-re és PC-re bejelentett játékon is dolgozik, a Babylon’s Fallon. Ezt a Square Enix fogja kiadni, és sokat nem nagyon láttunk még belőle. Nem kizárt, hogy itt is átcsúszhatott a fejlesztés a PlayStation 5-re. (Eközben a Bayonetta 3 is készül Nintendo Switch exkluzívként, de ebből még kevesebbet mutatott meg a japán stúdió.)
Forrás: WCCFTech