A GSC Game World következő játéka remélhetőleg nem esik a Peter Molyneux-féle hibába (túl sokat ígér, túl keveset valósít meg belőle)…
A S.T.A.L.K.E.R. 2-ről nem nagyon hallunk részleteket. Láttunk már egy videót (nem neveznénk játékmenetnek, csak engine-nel készített anyagnak), amiben megerősítik, hogy új főszereplője lesz; hallottuk, hogy Unreal Engine 4-et használ az ukrán stúdió a fejlesztéshez, és arról is szó esett, hogy a nyílt világú játékmenetet az előző részekből átemelik, de kiterjesztik. Ez nem sok, de talán mégis jobb a folyamatos halasztásoknál (az első rész ugyanis 2004-2005-2006 vonalon csúszott hátra, mielőtt 2007 elején megjelent PC-re…).
Most viszont Zakar Bocharov, a GSC Game World PR-menedzsere felbukkant egy orosz podcast, a Not Brought In vendégeként , de a Gamingsyn szerencsénkre összefoglalta az ott elhangzott részleteket, ami jó, mert az orosz nyelvtudásunk elkopott, да товарищ?
A GSC eredetileg az eredeti X-Ray engine-nel szeretett volna egy folytatást létrehozni, de az a technológia már elavult. Több opciót is megfontoltak a fejlesztők, mielőtt az Unreal Engine-re esett volna a választásuk. A modtámogatást prioritásként kezelik – a tervük jelenleg az, hogy alapból ott legyen a játékukban a megjelenéskor is, mivel a moddereket fontosnak tekintik. Még az Xboxos moddolást is fontolóra veszik! Bocharov megígérte még azt is, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2 már a megjelenéskor is stabilabb lesz (az első rész ugyanis picit sok vodkát ivott).
Az A-life életszimulációs rendszerük kifinomultabb és részletesebb lett. A frakciók, szörnyek és NPC-k közötti interakciók akkor is megtörténnek, amikor ezt mi nem látjuk. Új szintre emelt teljesítményen fut, és a megjelenéshez közelítve kiemelt figyelmet fog kapni. Bocharov menőnek nevezte ezt a rendszert, példaként pedig a vaddisznók közötti harcot hozta fel, mert a csata eredményét látni fogjuk, de nem mondta meg pontosabban, hogy az új szint alatt mit ért. A Zóna nyílt világa pedig egy non-lineáris történetszálat kínál sok elágazással, és rengeteg befejezéssel. A Zóna mérete történelmileg is nagynak ígérkezik, és ezért Bocharov azt mondja, hogy az újrajátszhatóságra sem lesz panaszunk.
A S.T.A.L.K.E.R. 2 elvileg idén fog megjelenni Xbox Seriesre és PC-re. Gyakorlatilag meg ki tudja?
Forrás: WCCFTech