Demon’s Souls remake: hatalmas munka volt a mozgások kivitelezése is

A kaszkadőri és mozgásdigitalizációs (motion capture, röviden mocap) munkálatok sem voltak elhanyagolhatók a Bluepoint Games, illetve az azóta már ellehetetlenített Sony Interactive Entertainment Japan Studio projektjében.

Eric Jacobus egy veterán kaszkadőr, aki már jó két évtizede foglalkozik ezzel. Ő nemrég a PlayStation Blogon közölt néhány gondolatot arról, hogy a Demon’s Souls PlayStation 5-exkluzív remake-jével nem csak a programkóddal volt sok munka, hanem a mocappel is sokat foglakoztak. Hiába a tapasztalat, Jacobusnak konkrétan újra kellett tanulnia, hogy miként kell mozogni ez alatt a másfél év alatt, ugyanis igencsak precíznek kellett lennie, mivel a mozdulatok (támadások, kikerülő lépések…) játszhatóaknak kellett lenniük, és ott a lassúság vagy a gyorsaság nem lett volna színvonalas.

Jacobus szerint mindegyik támadó animációnak öt fázisa van. A nyitópózt a „váró” fázis követi, aztán jön a támadás, az abból való helyreállás, illetve a befejező póz. A második fázisnak mindig illenie kell a támadásokhoz, mivel így a többi játékos fel tud készülni rájuk. A helyreállási idő a könnyű támadásoknál nem tart sokáig, ellentétben a nagyobb attakokkal. Mivel lélekben egy japán játékról van szó (a FromSoftware csinálta), pózokban eléggé kemény a Demon’s Souls, így a brutális, karakterekhez köthető támadások helyett Gavin Moore, a kreatív rendező arra kérte Jacobust, hogy karaktermentes, a végző pózokra koncentráló munkát végezzen.

Jacobusnak mind a 20 fegyverosztályhoz kapcsolatos mocap munkát el kellett végeznie, így a sétálástól a futáson át a fordulásig és oldalazásig sok mozdulatot rögzítenie kellett. Ezek a mozdulatok összetett kombinációkká álltak össze. Ezeket „tánckártyáknak” (dance card) nevezték. Chris Torres, az animációkért felelős rendező úgy határozott, hogy a sétákat mindig reggel vették fel bemelegítésképp, amivel a sprintfutásra készítették fel a kaszkadőrt, aki délután fáradtan már a „hátráltatott, nehézkes” mozgásokkal foglalkozott. Az első ilyen kártya egy teljes napot igényelt, de idővel belejöttek, és olyan gazdaságosan bántak az idővel, hogy előfordult az is, amihez mindössze 70 perc kellett.

Érdekes betekintés a kulisszák mögé.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu