Az LG Magyarország felmérése szerint téves az a gondolat, miszerint a játékosok túlnyomó többsége férfi volna.
A felmérés országos volt, és a 18-65 éves korosztály reprezentatív kutatásából az jött át, hogy a magyar játékosok több mint fele nő, és több mint harmada 40 évesnél idősebb. Az UltraGear monitor termékkategóriához kapcsolódó felmérés nem játszó válaszadóinak 86 százaléka inkább férfinak képzeli el a játékosokat, 77 százalékuk pedig inkább fiatalnak. Ez eléggé sztereotípikus gondolkodás: sokan úgy gondolják, hogy a játékosok magányos, otthonülő emberek, akik nem sportolnak, a játékon kívül nincs hobbijuk, nem szívesen utaznak, illetve nem figyelnek oda a táplálkozásukra, megjelenésükre.
A nemzetközi trendet követve Magyarországon is többnyire mobilon játszunk. Csak ezután következnek a laptopok és PC-k, és a konzolok vannak a sereghajtó pozícióban (nem differenciálva a handheldeket… igaz, manapság már csak a Nintendo Switch aktív ezek közül, igaz, ez is hybrid platformként). A játékosok 46%-a csak egy eszközön játszik, többségük pedig tehát minimum kettőn. Az LG a kutatásában átlagos játékosoknak nevezte azt a csoportot, amelynek tagjai az elmúlt évben biztosan játszottak valamilyen videojátékkal, és az ő véleményük a gamerek neme és életkora tekintetében hasonlít a nem játékosokéhoz (róluk volt szó az előző bekezdésbe): a válaszadók 88 százaléka inkább férfinek képzeli el a gamereket, 84 százalékuk pedig inkább fiatalnak gondolja őket. Ők már nem nagyon gondolják otthonülő, magányos, egészségtelen életmódot folytató személyiségnek a játékosokat.
Az aktív játékosokat az LG olyan személyeknek tekintette, akik a videojátékozást fontos időtöltésnek tartották az elmúlt egy évben. Ők voltak a leginkább sztereotip gondolkodással élők: a válaszadók 92 százaléka inkább férfinak gondolja a gamereket, 84 százalékuk pedig fiatalnak tartja őket. Az egyéb területeken (sport, bulizás, társaságkedvelés, mozgalmas életmód) ők gondolkodnak a legkevésbé sztereotip módon a játékosokról a három csoport közül, mégis a többségük a játékosokat otthonülőknek tartotta.
A felmérés szerint az átlagos játékosok között a 18-29 évesek aránya 28 százalék, a 30-39 éveseké 33, a 40 éves vagy annál idősebb játékosok aránya pedig 39 százalék volt. Az aktív játékosok aránya hasonló: 37% 18-29 éves, 31% 30-39 éves, 32% pedig 40 éves vagy idősebb. Az átlagos játékosok körében a férfiak és nők aránya közel azonos (49 és 51%), és az aktív játékosoknál sincs jelentős eltérés (férfiak: 58%, nők: 42%).
A játékosok magukról azt gondolják, hogy társaságkedvelőek, szeretnek utazni, a játékon kívül is vannak hobbijaik, továbbá fontos számukra a külső megjelenésük. A játékosok és nem játékosok önmagukról alkotott véleménye hasonló. A kutatás szerint az egyetlen különbség az, hogy az egészséges táplálkozást tekintve a nem játszóknak, míg a hobbik számát tekintve a játékosoknak van pozitívabb önképe, viszont ez sem jelentős mértékű, így a gamerek és nem gamerek hasonlóan élnek, hasonló gondolkodásmóddal, és a sztereotípiákkal ellentétben a játékok önmagukban nem zárják el a játékosokat a külvilágtól és nem élnek magányos életmódhoz.
Az amerikai arányt itt a végén megemlítenénk. A férfi-női arány itt is lassan a nők felé alakul (2017: 59-41, 2018: 59-42 – mi sem értjük -, 2018: 55-45, 2019: 54-46, 2020: 59-41%).
Forrás: LG sajtóemail