Ez nem egy április elsején közölt tréfa: a Sony Interactive Entertainment (innentől csak SIE) Japan Studio bezárta kapuit…
Még február végén közölte a Sony, hogy az üzleti működtetés javítása érdekében a SIE megerősíti, hogy a PlayStation Studios Japan Studio (ők így hívják, mi meg úgy, ahogy kellett volna) átszervezik április elsején, az új üzleti év kezdetével. A csapat központja a PlayStation 5-ös konzolok mindegyikére előre feltelepített Astro’s Playroom fejlesztőcsapata, a Team ASOBI lesz. Nekik így lehetőségük van arra, hogy egységesített, közös elképzelésen dolgozhassanak és meg is tudják valósítani azt, mégpedig az Astro’s Playroom népszerűségére építve. (Itt zárójelesen hozzátesszük, hogy jelenleg nincsenek tervek DLC-re, de a PR-szövegen átlátva biztos, hogy valamilyen folytatás biztosan készül.)
Emellé egy újabb, mondhatni az utolsó távozót is megemlíthetjük, és bizony ez nem egy kicsi név: Gavin Moore a Twitteren, hogy miután 24 évet töltött a Sony-nál, és ebből 18-at Japánban, március 31-e volt az utolsó nap számára a SIE Japan Studionál. Hiányozni fog neki a stúdió összetartása és kreatív lelkülete, mert ez az életének nagy részét tette ki, végül hozzátette, hogy itt az ideje új, izgalmas lehetőségek után keresni (magyarul keringőre hívta az érdeklődő stúdiókat). Aki nem tudná: ő volt a Demon’s Souls PlayStation 5-ös remake-jének a rendezője…
Tegnap már említettünk két lelépőt, de visszatérnénk egyikükre, pontosabban Yamamoto Masamira. A SIE Japan Studio felelős producereként például a Bloodborne-on is dolgozott a PlayStation 4-en, és már a minap is arra gyanakodtunk, hogy ő nyitni fog egy saját stúdiót. Így is lett: Yamamoto bejelentette, hogy létrejött az EPIGRAsm. A tweetjében bocsánatot kért, mert úgy tűnhet, hogy áprilisi tréfa, amit mond, holott nem így van, hiszen az EPIGRAsm-öt március 31-én alapította, és számára privilégium, hogy átélheti az általa imádott dolgokat, így mostantól azokkal az emberekkel szeretne élni, akiket szeret. Ez lesz az ő vezető motívuma, és továbbra is igyekszik az élet minden területén csúcsformát nyújtani, beleértve a játékfejlesztést is.
Ettől függetlenül kimondhatjuk: egy korszak zárult le.