A BioWare ezekhez képest akart jobbat felmutatni, viszont, ha a Mako eredeti kezelési modellje az, ami nekünk kézre esne, az is elérhető a mazochistáknak.
A PCGamernek azt mondta Mac Walters, a Mass Effect Legendary Edition rendezője, hogy a NexusModson található A Lot of Textures vagy A Lot of Videos kiinduló pontként szolgált a csapatnak. Már a fejlesztés elején megnéztek párat, és azt mondták, hogy ez a minimum elérendő cél, és ennél nagyobbat kell felmutatni, de tudják jól, hogy a moddereknek jóval kisebb eszköztáruk volt, mint maguknak a fejlesztőknek.
Kevin Meek, a környezetért felelős rendező pedig azt mondta, hogy például A Lot of Textures remek eredményeket ért el, és így ők is bizalommal fordultak a mesterséges intelligencia segítségével történő felskálázáshoz, ugyanis eziránt ő korábban szkeptikus volt. Ők viszont a modokhoz képest jobb eredményt tudtak összerakni, hiszen itt is lépéselőnnyel rendelkezett a BioWare, mert nekik a tömörítetlen forrásfájlok, textúrák elérhetőek voltak. A modok pedig a lemezre tömörített, lejjebb nyomott felbontású anyagokból skáláztak fel. Meek kiemelte, hogy sok olyan népszerű mod van, ami például Shephard hajtípusait bővíti, és az embereknek tetszenek az otthoni viseletre szánt ruházathoz köthető modok is. Ezek is önbizalmat adtak a BioWare-nek, és így megérte nekik időt tölteni azzal, hogy új haj-, és ruházati opciókat is biztosíthassanak.
Walters nem 100%-ban biztos abban, hogy a moddolás lehetséges lesz-e a Mass Effect Legendary Editionben, így például az azonos neműek románca (ez mod révén megvalósítható a második részben), esetleg a kivágott tartalmak helyreállítása kérdéses lehet az újrakiadásra készülő pakkban. A BioWare a kulisszák mögött beszélt a modderekkel, mert szeretné a stúdió, ha az eredetihez hasonlóan sok módosítást tudnának összehozni. Meek szerint a modoknak előnye van: nincsenek elfogadtatási folyamatok által lekorlátozva, méretileg sem kell rázsúfolni őket a lemezekre, így szabadabb kezet kapnak ezek alkotói.
Walters szerint, aki szereti a fájdalmat, lehetőség van arra, hogy a Mako eredeti kezelési modelljét használjuk. Sosem lesz teljes egyetértés a témában, mert van, akinek az eredeti irányíthatóság tetszett, és van, aki a háta közepére kívánta. A marketingben kiemelik az új kezelhetőséget, de a módosítás mértéke kisebb, mint hinnénk. A kamerakezelésbe is belenyúltak. Erről elfelejtenek beszélni, de főleg a közeli célzásos kamera nagy módosításon esett át. Eredetileg minden, tőlünk maximum 20 méterre levő ellenfelet szerinte lehetetlen volt fegyverrel lekövetni és eltalálni. A távolban, eltérő magasságban levő ellenfeleknél pedig zavaró lehetett, hogy a játék szerint X pontra célzunk, de Y helyre lövünk. Itt is javítottak egyet s mást, hogy ne legyen zavaró az élmény.
A Mass Effect Legendary Edition május 14-én jön PlayStation 4-re, Xbox One-ra (a next-gen konzolokat is támogatják), illetve PC-re.