Az Insomniac Games következő játékát csak PlayStation 5-ön találhatjuk, így ez lesz a stúdió első, igazán next-gen projektje.
A The Verge meginterjúvolta Mike Fitzgeraldot, az Insomniac Games technológiáért felelős rendezőjét. Felhozta, hogy a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales egy nyílt világú játék volt, és úgy építették fel a technológiát, hogy a konzol a hardveren belül streamelje a nyílt világot, ahogy átlengünk New Yorkon. A belvárosban tartózkodva egy másik városrész nem nagyon van ott a memóriában: látjuk messziről, de csak akkor jut be a konzol memóriájába, ha elindulunk abba az irányba.
Egyik Ratchet & Clank játékot sem így hozták létre, ugyanis mindig az volt a formula, hogy van egy pálya, betölti azt a konzol, azzal játszunk, pont. De most ez a franchise is erre a streamelő architektúrára vált át, így sűrűbben tudják felépíteni a helyszíneket (tartalmában is), így ha Nefarious városának nyugati részén tartózkodunk és keletre tartunk, a stúdió képes arra, hogy „kitörölje” a RAM-ból a nyugati városrészt.
Az SSD-vel lehet mondani, hogy nincsenek töltési idők, és meg lehet mutatni, hogy a másik terület milyen gyorsan betöltődik, de ennek hatása van. Például az adatok „csomagolásával” az Insomniac Gamesnek nem kell annyira óvatosnak lennie. A terület minden assetjét nem kell a merevlemezre (HDD-re) lehúzni, és nem kell figyelembe venni a streamelés sebességét sem. Kisebb lesz a játék, és könnyebben lehet patchelni. Kamerás szemszöggel élve szó szerint a hátunk mögött fogja kicsomagolni pl. a textúrákat az Insomniac Games új terméke. Ha megforgatjuk a kamerát, akkor be lehet tölteni mindent, mielőtt meglátnánk őket. Így a PlayStation 5 rendszermemóriáját teljesen arra tudják szánni, hogy az előttünk terebélyesedő dolgok megvalósuljanak.
A ray tracing (sugárkövetés) Fitzgerald szerint szép és fényes (szó szerint), és nyilvánvalóan látható, amikor működik, de az anyagokra máshogy is hatása van. A játékban lesz egy rész, amikor Rivettel és Clankkel vagyunk, és ha nem a tükröződő felületeket nézzük, hanem csak a fémből álló, valamilyen módon meggörbített tárgyakat a kabinban, azokon is érzékelni fogjuk bajtársaink pozíciójának változását, mégpedig realisztikus módon. Ezzel jóval közelebb juthatunk ahhoz, mintha egy animációs filmet néznénk.
A Ratchet & Clank: Rift Apart június 11-én érkezik, kizárólag PlayStation 5-re. A lenti videó az Egyesült Királyságban található PlayStation Accesstől származik.
Forrás: WCCFTech