Housemarque szerint továbbra is a PS5-ös játék fejlesztésére koncentrál, és új tartalmakon gondolkodik.
A PlayStation 5 április végén új exkluzív játékot kapott. A Housemarque piacra dobta a Returnal című roguelike shootert, egy nagyon érdekes videojátékot, amely a szaksajtó és a játékosok körében is jó általános fogadtatásra talált. Persze sokan kételkedtek abban, hogy ez a játék megérdemli-e az új generációs Triple A játékok teljes árát, ami Magyarországon 27.500 Ft.
Ezt a vitát valószínűleg többször is lefolytatjuk majd, de most már van néhány érdekesség. A Housemarque marketing igazgatója, Mikael Haveri, az Axiosnak adott interjúban elismerte, hogy a stúdió szinte a játékosokkal egy időben tudta meg a játék árát. „Körülbelül ugyanabban az időben tudtuk meg, mint a nagyközönség ,” – nyilatkozta a dolgozó.
De úgy tűnik, a Housemarque már felkészült arra, hogy a korábban megjelent címeihez képest magasabb árat adjon az új játékának. A videojáték fejlesztése 2017-ben kezdődött, de a projekt kezdetben nem sokban különbözött volna a stúdió többi produkciójától. A játék a Sony támogatásának köszönhetően fejlődött, akik el voltak ragadtatva attól, amit láttak.
Ahogy Haveri az interjúban elárulta, a stúdió által belsőleg kiadott Returnal demók egyre inkább lenyűgözték a Sony-t, ami fontos volt, hiszen ők finanszírozták a videojátékot. Úgy tűnik, a fejlesztés előrehaladtával a Housemarque meg tudta győzni a Sony-t, hogy adjon még több támogatást, ami lehetővé tette számukra, hogy bővítsék a játékot.
Haveri kijelentette, hogy a stúdió az „új tartalomra, frissítésekre és hasonlókra” összpontosít, bár további részletekkel nem szolgált. Láthatunk majd DLC-t? Több ingyenes tartalom? Ezt jelenleg nem lehet tudni, de azt tudjuk, hogy a Housemarque szándéka, hogy mentési funkciót implementáljon a Returnalban. A cég dolgozik rajta, de még nem találták meg a megoldást.