Négy törölt játék után talán végre szerencséje is lesz Masahiro Itónak.
A Silent Hill kezdeti sikereiben nem lehet elhanyagolni Itót. Az első, PS1-re még 1999-ben megjelent részben is már a hátterekért és a szörnyek tervezéséért volt felelős, de két évvel és egy „játékállomással később” már művészeti rendezői posztot is betöltött a Silent Hill 2-ben. Két újabb évvel később, már 2003-ban már jóval több munkálat hárult Itóra (művészeti rendező, szörnytervező, CGI-filmek szerkesztése, modellezés, drámai kameraállások), de a franchise felfele ívelése így sem tört meg. A Silent Hill 4: The Roomban (2004) és a Silent Hill: Originsben (2007) már csak külön köszönetet kapott a Konamitól, és közben 2006-ban egy képregénybe is besegített (Silent Hill: Cage of Cradle, itt illusztrátor volt).
Itt a pályafutásában egy kisebb törést érzékelhetünk, és nem véletlenül, ugyanis a következő projektje, a NightCry már csak 2016-ban jelent meg PC-re (majd 2019-ben PlayStation Vitára is). A szörnytervezés itt is az ő feladata volt, majd az első, poszt-Kojima Metal Gear-játékban, a Metal Gear: Survive-ban (2018) karakterdizájner volt. Megfordult a World of Tanksben is környezettervezőként… Ettől függetlenül ki lehet mondani róla, hogy a Team Silenttel hozta össze a legkomolyabb munkásságát.
Ito a Twitteren megosztott egy képet azzal a megjegyzéssel, hogy ez egy néhány éves, kirenderelt tesztkép, amihez az Unreal Engine 4-et alkalmazta. Hozzátette, hogy ennek semmi köze nincs a Silent Hillhez, mert ez egy olyan játékból származik, amit azóta töröltek. Végül kijelentette, hogy már négy játékot is töröltek ilyen-olyan okból, amin Ito dolgozott, és szerinte emiatt az élet nehéz. Erre abszolút mondhatjuk, hogy a japán művész nem szerencsés…
Nem véletlenül mondta korábban, hogy „remélhetőleg ez nem kerül törlésre”, amikor bejelentette még 2020 elején, hogy közreműködik benne. Pedig nem ügyetlen illetőről van szó. Sőt, igazán tehetségesnek nevezhetjük. Csak kár, hogy ez sem fog „megvalósulni”…