Meglepetés: az eddigi pletykákkal ellentétben mégsem kizárólag a PlayStation 5 kapja meg a játékot… viszont egy korai demót igen.
Ha felnézünk a PlayStation Store-ra, akkor meg is találhatjuk a Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin Trial Version néven futó demót, ami magyar idő szerint június 25-én hajnali öt óráig lesz elérhető. Június 13-a és június 30-a között pedig a demó menüjében találhatunk egy kérdőívet, amivel véleményezhetjük a Team Ninja játékát (a Nioh esetében is hasonlóan korai tesztelést biztosítottak, úgyhogy ez tőlük megszokott).
A Square Enix szerint a demóban már átélhetünk Jack, Ash és Jed történetéből egy kisebb részletet, amiben a Chaos Shrine ajtait nyitják ki. Chaos elpusztítása lesz a céljuk, de közben a szívükben a régi emlékek nyomasztóak lesznek. Egy dark fantasy világot fedezhetünk fel, és több, a Final Fantasyből ismerős szörny fog letámadni minket. Spellek, képességek, állások (harcos, dragoon, fekete mágus), ezek nem maradnak ki.
Jack (angol hangja Mocean Melvin, japánul pedig Kenjiro Tsuda) erősen hisz benne, hogy Chaos legyőzése az ő kötelessége. Nem hezitál, amikor szörnyeket kell legyőznie. Jed (Alejandro Saab/Yusuke Suda) egy kedves, boldog lélek, de ugyanolyan erős, mint Ash. Jacket tiszteli, és nem csak az ereje miatt. Ash (Mark Neely/Atsushi Miyauchi) pedig támogatja a csapatot a visszafogott, földhöz ragadt személyiségével. Elismeri Jack erejét és meg is bízik benne.
A sztori szerint belép a trió az oltárhoz, de az út végén egy páncélozott férfi ül a trónon azt állítva, hogy ő lesz Chaos. A harcok során a két állás (munka) között váltogathatunk. Ezek eltérő fegyvereket és egyedi harci stílust kínálnak. Az eredeti fegyverképességek mellett a Final Fantasy-ra jellemző tulajdonságok is ott lesznek. A karakterek kinézete a páncélzathoz illően módosulni fognak. A soul bursttel legyőzhetjük az ellenfelünket, miután a break gauge csíkot lenulláztuk. Kristállyá változtathatjuk ellenfeleinket, és Jack némi MP-t kap vissza, ha ekkor széttöri őket. Feláldozhatunk némi MP-t, hogy ideiglenesen buffoljuk Jacket, de ezzel hátra tudjuk lökni ellenségeinket, akiket könnyebben le is gyűrhetünk.
A Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin kreatív producere Nomura Tetsuya, a fő forgatókönyvért felelős személye pedig a Stellavistától Nojima Kazushige lesz. Többen nyilatkoztak is a játékkal kapcsolatban. Nomura szerint a Dissidia 012 Final Fantasy kiadása után nem sokkal már meg is volt a játék kezdeti koncepciója. Arra gondolt, hogy akciós elemeket alkalmazna, hogy a helyszíneket elfoglalhassuk. Egy kis idő eltelt, mert nem jött össze ebből semmi, de eközben ő maga azon gondolkodott, hogy egy új Final Fantasy-sorozatot indítana, ami „egy dühös férfi története” köré összpontosulna. Még több idő telt el, mire egy felkérést kapott egy új koncepció benyújtására. Ezt a két ötletet összekombinálta, és bár Final Fantasy-játékról van szó, mégis másnak fog érződni. Megpróbálták megtalálni ennek a felnőtt, stílusos játéknak az egészséges középpontot. Véres harcok lesznek, de mégis kötődnek a történethez.
Nojima szerint az „Ez nem remény, vagy egy álom. Ez olyan mint az éhség. A szomj.” mondat írása során átérezte, hogy életre kelt a történet. Mi vezérli a három karaktert Chaos legyőzéséért? Mik a karakterek reményei, álmai? Ekkor „rakódtak össze” eléggé erősen a történet részletei, darabkái egy erős, egybefüggő darabbá. Szerinte emlékezetes sztorit írt, amihez a játék brutális vizualitást fog kínálni.
Fujiwara Jin, egy Square Enixes producer szerint komolyan gondolják a kemény, új vonulatot, mert megkülönböztethető a többi Final Fantasy-től, és bár részletekbe nem mehet bele, a demóból ki lehet találni néhány dolgot. A visszajelzések fontosak lesznek nekik, mert ezekre építve fogják még jobbá tenni a játékot. Inoue Daisuke, egy SE-s rendező szerint az elejétől fogva az volt a cél, hogy valami újat hozzanak össze. Meg lehet fontolni melléktörténetként is, és bár lehet, hogy néhányan csalódtak a bejelentésben (mert egy új, számozott részt vártak), de olyan ambíciókkal rendezik a Stranger Of Paradise: Final Fantasy Origin, ami egy fő felvonásban nem lett volna kivitelezhető. A Team Ninja által teremtett, kihívásokkal teli, földhöz ragadt akciózás, az erőszakosabb harcok, ezek már a demóból is érzékelhetőek lesznek. Vannak még területek benne, amik nem tökéletesek (és még így is maradhatnak sokáig), de reméli, hogy élvezni fogjuk a demót.
Yasuda Fumihiko, a Team Ninja vezetője producerként dolgozik a játékon, és a Final Fantasy IV volt az, ami 30 éve arra ihlette, hogy a játékiparban dolgozzon. Mindig is az volt az álma, hogy egyszer a Final Fantasy-sorozaton dolgozhasson. Amikor a Team Ninja a Dissidia Final Fantasy-t fejlesztette, ő mással foglalkozott, és emiatt telesírta éjjelente a párnáját, de most őszintén boldog, mert a sorozat eredetéhez kapcsolódó részen dolgozhat. Reméli, hogy az akciójátékok és a Final Fantasy rajongói egyaránt élvezni fogják a munkáját.
Usuda Hiroya, egy rendező a Koei Tecmotól szintén azt mondja, hogy a Final Fantasy-n nőtt fel, és megtiszteltetés, hogy a franchise-on dolgozhat. Izgatott, mert a Team Ninja első alkalommal valósíthat meg egy komolyan akciódús „végső fantáziát”, aminek a demójában több módosítást elvégeztek (több állás és fegyvertípus, behangolható nehézségi szintek, újrajátszhatóság), amivel bárki élvezheti azt. Kumabe Nobumichi, a Koei Tecmotól egy másik rendező pedig hozzátette, hogy egy akciójátékot jelenthettek be a Final Fantasy IP-ben, aminek ő amúgy nagy rajongója. A Team Ninja-féle nehézséggel fejlesztették, de amint elkapjuk a fonalat, akkor kielégítő, örömmel telítő módon irthatjuk majd az ellenfeleket. Ő is említette az újrajátszhatóságot és a beállítható nehézségi szintet a demóban, végül azt javasolta, hogy kezdjük könnyebb nehézségi fokon, aztán csavarjuk egyre feljebb.
A Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin 2022-ben startol el PlayStation 5-ön, Xbox Seriesen, PC-n, PlayStation 4-en, és Xbox One-on. A demó letöltése még akadozhat, de a fejlesztők rajta vannak az ügyön. (Valamiért ezt a tweetet törölték.)
Forrás: Gematsu