Az idei E3-on „visszatért” játék területeit több módon is megközelíthetjük.
Miyazaki Hidetaka, a FromSoftware főnöke (és az Elden Ring rendezője) az IGN-nek adott interjújában beszélt arról, hogy az Elden Ring egyik világfejlesztési témái közé tartozott az, hogy nem akarták, hogy a játékosok elvesszenek benne, nem tudva, hogy mit is kellene tenniük, vagy hova kéne menniük, ugyanis egy grandiózus, nagy méretű területről van szó.
Ezért valamelyest iránymutatást fogunk kapni, főleg a játék legelején. Van egy fő útvonal, amit követhetünk, de bármikor letérhetünk „a kitaposott útvonalról”. Miyazaki szerint olyan dizájnra koncentráltak, ami kedvez a világon belüli nagy szabadságnak és fejlődési útnak. Azaz: megválaszthatjuk, hogy milyen sorrendben „ürítjük ki” a régiókat és azok bossait, vagy miként is közelítjük meg őket. Lehet, hogy akaratunkon kívül küld el minket a játék egy területre, de sok módon intézhetjük a felfedezősdit, és a szituációkat is többféleképpen megközelíthetjük.
Miyazaki megerősítette, hogy az Elden Ringben is ott van a stamina csík, de szerinte ennek kevesebb hatása lesz a játékosra. Kisebb korlátozást akartak vele elérni, hogy így is nagyobb szabadságot biztosítsanak a korábbi játékaikkal összevetve. A képességeket szabadon kombinálhatjuk a fegyverekkel (a Dark Souls III-ban a Weapon Arts fegyverekhez kötött volt, tehát ott nem lehetett szabadon kevergetni), és még mágiát is tanulhatunk. Úgy látja, hogy a buildek testreszabása még gazdagabb és változatosabb lesz.
Ezután Miyazaki megköszönte George R.R. Martin munkásságát, hiszen ő a háttértörténet kidolgozójaként nem jelentéktelen munkát végzett az Elden Ringben. A köztes földeken (The Lands Between, a játék helyszíne) a karakterisztika tekintetében a hatalmasságot, nyíltságot és a méretet szerették volna ábrázolni. A világ megalkotása közben Martin olyasmiket „tett le az asztalra”, amire Miyazaki szerint a japán stúdió nem lett volna képes: gazdag történetmesélés, miközben a karakterek és a dráma érzéke megmaradt. Ezért ő kifejezetten hálás az író közreműködéséért.
Az Elden Ring január 21-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech