A 4A Games elmagyarázta a PlayStation 5/Xbox Series frissítés fontosságát.
A Metro Exodus most már elérhető a 2019-ben megjelent konzolokra is, és ingyenesen frissíthető PlayStation 4-ről és Xbox One-ról is az új generációs változatra. (Lemezes kiadásban a 40 eurós, kb. 15 ezer forintos Complete Editionben a két kiegészítő, a Sam’s Story és a The Two Colonels is a pakk része.) Sugárkövetéses (ray tracing) megvilágítás, 1080p Xbox Series S-en, 4K Xbox Series X-en ls PlayStation 5-ön, 60 FPS-sel; rövidebb töltési idők, látószög (FOV, field of view) beállítása, térbeli audio és kontrollerlag fejlesztések Xboxon, haptikus funkciók támogatása a PlayStation 5 DualSense kontrollerjén… ezekkel javult a 4A Games új „metrója” (ami nem a négyes, mert a sorozat harmadik részéről van szó).
Jon Bloch, a 4A Games felelős producere és Benjamin Archard, a senior renderelésért felelős programozó a VGC-vel beszélgetett. Archard szerint a Metro Exodusban az eddigi legkiterjedtebb ray tracing (innentől csak RT) élményt hozták el valaha egy asztali konzolra, és az RT eljövetele előtt több trükköt kellett használniuk (volt, amit valós időben, volt, amit „előre legyártva”), hogy minden hihetően megvilágítottnak tűnjön. Csakhogy ez időigényes feladat volt, és amit nem lehet valós időben alkalmazni, az ártott a játékmenet és a tervezés folyamatainak. Több millió sugár alkalmazásával a megvilágítási környezetről egy eléggé részletes képet alkalmaztak, és így kb. több millió fényforrást hoztak létre.
Archard szerint más játékokban is használnak RT-t, de ott általában csak egyetlen jelenségre (pl. tükröződésre, árnyékra) alkalmazzák, de a 4A Games szerinte úttörő a technológiában, ugyanis a kreatív csapatoknak egy teljes megvilágítási eszközkészletet biztosítottak a szimulációkért. És van egy 4K-s textúrapakk is, ami még részletesebbé tehet mindent. (Telepítési méretek: összesen kb. 80 giga digitálisan, ebből ~72,2 az alapjáték, ~1 a The Two Colonels, és ~6,4 a Sam’s Story DLC; lemezesen pedig Xbox One-ról nem kell telepíteni, Xbox Series X-re kb. 80 giga összesen, PlayStation 5-ön a kiegeket csak letölteni lehetséges, mégpedig azonos, 1/6,4 GB mérettel.)
A töltési idő Bloch szerint drámaian csökkent, ami rosszabb esetekben eredetileg akár három perc is lehetett, most pedig már egy perc alatt járnak még a legnagyobb pályákon is, míg néhol azonnal betöltődik minden (pl. halál után, vagy ha egy elmentést betöltünk). A kezelhetőség, a játék reakcióideje is javult. Egyrészt ugyanis a megjelenéskor eredetileg Bloch szerint egyfajta kontrollelag volt, másrészt pedig egy filmszerű élménynek nevezte a Metor Exodust, így nem egy Call of Duty-féle multiplayer lövöldözős játékról van szó, ugyanis sok immerzív animáció jár a történetvezérelt élmény mellé. A stúdió keményen dolgozott azon, hogy a kontrolleren megnyomott gombra a játék mihamarabb reagáljon. A játékban való elmerülés, az immerzió tekintetében a DualSense kontrollert dicsérte Bloch az animációk (pl. dolgok érintése/felvétele/megragadása) mellett, hiszen a kontroller visszajelzést ad a játékosoknak. A gáztartály feltöltése is érzékelhető, így ahol ennek értelme volt, a 4A Games a haptikus visszajelzést bevetette a Metro Exodusban, így eltérő hatást kelt, ha egy pisztolyt sütünk el, vagy ha a képünkbe rúg a puska.
Az Xboxon az elmentéseket (és a felvett tárgyakat) át lehet vinni az új konzolgenerációra, ugyanis fejeztenként ment a Microsoft konzolján. Az automatikus, és a fejezet közben elvégzett mentések nem jönnek velünk. A PlayStation 4-PlayStation 5 elmentések esetében pech: itt Bloch szerint a platformtól kellene a támogatás, azaz a Sony hibájából nincsen mentésmozgathatóság. Ezért a 4A Games egy fejezetmegnyitó funkciót hozott be bármelyik platformon, hogy bármilyen nehézségi szinten elkezdhessük a játékot… igaz, egy alap loadouttal, és az achievementek/trófeák sem nyílnak így meg.
További DLC-kre nincsen tervük, de úgy érzik, hogy az új konzolgenerációra valami újat hoztak el ezzel a porttal, és ebből tanulva ülnek neki a következő játékuknak.
Forrás: VGC