Phil Spencer, az Xbox-vezér a DualSense kontrollert is dicsérte; talán a Microsoft is újítani fog az Xbox Series mellé járó kezelőeszközökön.
Phil Spencer több témáról is beszélt a Kinda Funny podcaston. Az egyik nagyobb téma az volt, hogy tart a játéktörténelem több részletének eltűnésétől. Szerinte a játékiparnak össze kellene jönnie ennek céljából, hogy meg lehessen őrizni, miről is szólnak a videojátékok, és nem szeretné elveszíteni a témában az időben történő visszamenetel képességét (ezen amúgy Svédországban már dolgozik az Embracer Group). Ő a televízióval kapcsolatos megőrzés esetében a Paley Centerre gondolt.
Ez a központ (hazánkban nem ismert!) ugyanis látta, hogy a TV-s ipar kész volt kihajítani több szalagot, amire a szervezet felvállalta, hogy archiválja azokat, mert a jövőben valaki visszanézne a múltba és megnézné például az Ed Sullivan Show-t, és ezeket nem kéne csak a kukába vágni. Spencer szerint nem kéne a régi dolgokhoz való hozzáférést elveszteni, mert ezek tették a játékipart azzá, ami. Ezért is hisz a felhő alapú játékban, mert nem kell hardverbe fektetni, vagy emulátorokkal foglalkozni.
Egyre több embert lát például a Prey-jel vagy a Dishonoreddal játszani, de ha valaki a Fable-vel foglalkozna, akkor Spencer szerint a Microsoftnak mint kreatív szervezetnek meg kellene figyelnie, hogy mivel játszunk, vagy mi kelti fel az érdeklődésünket, mert később ezeket új ötletekként tovább vihetik az újabb csapatok. Az Xbox Game Pass erre jó forrásként szolgál; a Bethesda (ZeniMax) felvásárásával sok régebbi játéka bejutott az előfizetéses rendszerbe, így néhány IP (pl. The Elder Scrolls) esetében annak örökségét (részben) át lehet élni. A Rare Replay-t is emiatt nevezi érdekes dolognak, mert így a stúdió régebbi munkásságával is játszani lehet. Spencer szerint nem muszáj GaaS (game-as-a-service; játék, mint szolgáltatás) modellt használni, mert a Game Passon enélkül működő termékekhez is hozzá lehet férni.
Aztán arról is beszélt, hogy a redmondi cég gondolkodik, milyen eszközökön lehet egyre több helyre elvinni a játékokat, viszont teendőjük van a kontrollerrel is. Szerinte a Sony kiváló munkát végzett a DualSense-szel, így ennek újításait (haptikus visszajelzés, adaptív ravaszok) is vizsgálják a későbbi implementáció érdekében. Végül még arról is beszélt, hogy figyelemmel követik, mi törtnik a PC-n. A virtuális valóság esetében az Oculus Quest 2 kínálja Spencer szerint a legjobb élményt, mert könnyen használható, és nincsenek az útban a kábelek sem.
A játékmegőrzés főleg a PC-s játékok esetében lesz érdekes, főleg, ha azok Denuvót (és ezen felül más DRM-et is, lásd Resident Evil: Village, erről ma még szó lesz!) használnak, és azok nem kapnak warez verziót… ugyanis ha átgondoljuk, így bár azon játékokban is ott marad a másolásvédelem (deaktiválva), mégis elérhetővé válnak a jövőben a DRM-szerverekhez történő kapcsolódás nélkül is.