Először kivágták a multiplayeres megoldások közül a TCP/IP módszert (holott ezt megígérték, és erről írtunk is régebben), most pedig egy másik opcióval kurtította meg a két évtizede megjelent Diablo II felújított változatát.
A Diablo II: Resurrected nemrég kapott egy technikai alfatesztet. Ebben kedvező volt a látvány azoknak, akik ultraszéles monitorral (21:9-es képaránnyal) rendelkeznek. Nos, ez az opció nem lesz ott a végleges játékban, ugyanis a Blizzard kiszedi azt. Már ez is kicsit érdekes, de a magyarázat mögötte már eléggé elgondolkodtató.
A Blizzard fórumján olvashatjuk az indoklást. Azért nem lesz 21:9 támogatás a felújított Diablo II-ben, mert a játék egyszerűen nem működik megfelelően alatta. Például a mesterséges intelligencia nem azonosította a játékost, és nem kezdett támadásokba. Az ultraszéles monitorral rendelkező játékosok az eredeti Diablo II által kitűzött mértékhez képest sokkal több szörnyet tudott bevonni a harcokba.
Erre egy példa: ha egy olyan karaktertípust irányítunk, ami főleg távolról intézi a támadásokat (tehát nem közelharcra szakosodott figuráról van szó), képesek lettünk volna azon az extra képernyőterületen is eltalálni ellenfeleinket, akik cserébe nem reagáltak volna rá (egy helyben álltak volna, nem lendültek volna ellentámadásba), plusz így is ki lehetett volna fektetni őket. Röviden: a mesterséges intelligencia nem lett felkészítve a 21:9-re, így az extra távolság nekik már túl sok lett. Ilyen technikai korlátozást talán még nem is láttunk.
Ezért született egy kényszermegoldás. 21:9 nem lesz. Cserébe 19:9-es képarányon lehet futtatni a Diablo II arcfelvarráson átesett kiadását, így akinek ultraszéles monitorja van, a képernyője két szélén fekete csíkokat fog látni. A stúdió szerint továbbra is figyelni fogják ezeket a hibákat, és megoldásokat fognak keresni az ügyre.
A Diablo II: Resurrected szeptember 23-án fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Battle.net), PlayStation 4-re, Xbox One-ra, illetve Nintendo Switch-re. Mivel ez már nincs olyan messze, nincs sok idő a bugfixálásra. A játékon amúgy a kiadó Activision térfeléről átemelt Vicarious Visions is dolgozik.
Forrás: PCGamer