Az Insomniac Games játéka még az ajánlottnál alacsonyabb sebességgel sem szenved egyáltalán.
A PlayStation 5 már lehetővé teszi a tárhely bővítését további M.2 SSD-kkel , amennyiben azok kompatibilisek a konzollal. És sokan dönthetnek úgy, hogy a magasabb kategóriás opciókat választják, azokat, amelyek a legnagyobb átviteli sebességet kínálják. Nem meglepő módon a PS5 SSD sebességéről a konzol egyik legtöbbet emlegetett tulajdonsága volt a premier előtt, az olyan stúdiók, mint az Insomniac Games azt állították, hogy játékuk, a Ratchet and Clank: A Dimension Apart , nem lett volna lehetséges a konzol SSD-je nélkül. Nos, kiderült, hogy a legújabb Ratchet and Clank ugyanolyan jól működik a konzol legrosszabbul támogatott SSD-jén, mint a PS5 belső meghajtóján.
Méghozzá az ajánlottnál alacsonyabb sebességgel. Ez derül ki a Digital Foundry új technikai elemzéséből, akik a 250 GB-os Western Digital SN750 SE tároló teljesítményét tesztelték a PS5-ön. Ahogy a rövidítéséből nem ismeri fel, ez a „leglassabb” SSD a PS5-tel kompatibilisek közül, sebessége 3200MB / s, szemben az 5500MB / s-mal, amit a Sony kér a konzoljához. Vagyis 42%-kal lassabb, mint a cég által ajánlott.
Nos, a nagyon észrevehető sebességkülönbség ellenére ez az NVMe SSD ugyanazt a teljesítményt nyújtja, mint az eredeti PS5, amikor Ratchet &; Clank-ot játszik: A Dimension Apart. „Annak ellenére, hogy nem felel meg a kulcsfontosságú követelményeknek, nem találkoztam problémákkal a PS5-ömre telepítve” – mondta Richard Leadbetter, a Digital Foundry szerkesztője. „Az első dolog az volt, hogy a Ratchet &; Clank: Rift Apart lemezre és játszottam vele, ahol azt tapasztaltam, hogy a játékélmény lényegében azonos volt a belső SSD-ről és a sokkal gyorsabb SN850-ről történő játékkal.” A részletek mellett az SN850 az az SSD, amelyet Mark Cerny a PS5-höz ajánl.
A médium tovább magyarázza, hogy legfeljebb egyetlen képkocka többé-kevésbé volt értékelhető a játék portáljainak használata során . „Többnyire mindhárom SSD-n a cím játékélménye mindhárom területen, ahol teszteltük, érzékelhetetlennek bizonyult”. A Digital Foundry által a felülvizsgálat során összeállított menetrendben látható, hogy a Ratchet and Clank betöltési ideje szinte azonos a PS5 SSD-n, a lehető leglassabb SSD-n és a leggyorsabb SN850-es modellen. Egy kivétellel: az egyetlen alkalom, amikor a „legrosszabb” elérhető SSD különbséget mutat, az a játék főmenüből való indítása, ahol 10 másodpercig tart a belső SSD 7 másodpercével szemben. Ezen túl a teljesítmény kiegyenlített.
Olyan játékok betöltési idejét is összehasonlították, mint a Ghost of Tsushima, a Control és a Cyberpunk 2077. Mindegyikben a három SSD ugyanazt a teljesítményt nyújtotta. Persze, ahol különbséget lehet látni, az a játékok egyik lemezről a másikra való másolása, ahol a „lassú” modellnek több perccel tovább tart ugyanannak a játéknak a mozgatása, mint a gyorsabb modellnek. De amikor játékra kerül a sor, úgy tűnik, hogy nincsenek érzékelhető különbségek. Ez annak a jele, hogy az új generációs játékoknak alig sikerült megkarcolniuk a nagyobb memóriasebességben rejlő lehetőségeket.